Astăzi a decolat, după 20 de ani, prima cursă directă Otopeni New York, dar nu cu TAROM, ci cu o companie low cost din Republica Moldova înregistrată în țara noastră, HI SKY, au declarant, pentru ROMÂNIA LIBERĂ, surse din cadrul companiei aeriene de stat a României.
Potrivit acelorași surse, din punct de vedere tehnic zborurile vor fi efectuate cu un singur avion Airbus 330-200 vechi și cu o rază de acțiune limitată doar la atingerea destinației New York, compania HISKY neavând un avion de rezervă.
Compania ar fi încercat să acopere această problemă cu ajutorul unui avion Airbus 321 Long Range, dar care, pentru a ajunge la New York, necesită escală pe aeroportul Shannon din Irlanda.
În plus avionul A321 LR are un singur culoar între rândurile de scaune.
De menționat că ambele aeronave sunt amenajate pentru low cost, iar spațiile dintre scaune și serviciile oferite la bord sunt reduce.
De ce TAROM nu poate
Prin vânzarea celor două avioane Airbus 310, cumpărate cu scandalul de mită cunoscut, de către Petre Roman, și vândute mascat, se spune, către Iran, stat aflat sub embargo, printr-o firmă de apartament din Armenia, TAROM și-a închis orice posibilitate de operare pe rutele lung curier.
Se pune întrebarea firească: ce s-a întâmplat cu sloturile Tarom de pe aeroporturile New York, Chicago, Montreal, Bangkok, după ce compania națională a oprit operarea pe acestea.
Pentru a înțelege mai bine valoarea financiară a unui astfel de slot (o perioadă de timp destinată decolării, aterizării și parcării unei aeronave pe un aeroport) trebuie să considerăm că TAROM a refuzat să își vândă ultimul slot de la Londra pentru doar 7,5 milioane de lire sterline, mai explică sursele din aviația civilă.
Până in prezent, subiectul acestor sloturi a fost ascuns publicului.
Autoritățile au păstrat tăcerea în acest caz.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!