Uniunea Europeană a avertizat firmele de tehnologie că trebuie să elimine, în contextul conflictului dintre Israel şi Hamas, conţinutul ilegal de pe platformele lor sau riscă să se confrunte cu sancţiuni severe, potrivit Reuters.
După atacul islamiștilor Hamas asupra Israelului şi atacurile de răzbunare ale Israelului din Gaza, firmele de reţele de socializare au observat o creştere a dezinformarii, inclusiv imagini falsificate şi videoclipuri etichetate greşit, alături de imagini cu violenţă explicită.
Comisarul industriei UE, Thierry Breton, i-a spus lui Elon Musk să stopeze dezinformarea pe platforma sa de mesagerie X, fostul Twitter, avertizând că aceasta este folosită pentru a disemina conţinut ilegal şi informaţii false, în urma violenţelor recente din Orientul Mijlociu.
Breton a emis un avertisment similar directorului general al Meta, Mark Zuckerberg, îndemnând compania să asigure respectarea strictă a legislaţiei europene.
În scrisorile sale către Musk şi Zuckerberg, Breton a spus că companiile lor au 24 de ore pentru a informa UE cum opresc conţinutul dăunător de pe platformele lor.
Acum, Comisia Europeană a încercat să reamintească tuturor companiilor de reţele sociale că au obligaţia legală de a preveni răspândirea conţinutului dăunător legat de Hamas.
„Conţinutul care circulă online şi care poate fi asociat cu Hamas se califică drept conţinut terorist, este ilegal şi trebuie eliminat atât în temeiul Regulamentului DSA (Digital Services Act) cât şi al TCO (Terrorist Content Online)”, a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei pentru Reuters.
DSA, implementat recent, impune platformelor online mari, inclusiv X şi Facebook, a Meta, să elimine conţinutul ilegal şi să ia măsuri pentru a aborda riscurile la adresa securităţii publice şi a discursului civic.
Orice firmă care încalcă DSA se confruntă cu o amendă în valoare de până la 6% din cifra de afaceri globală, iar recidiviştilor li se poate chiar interzice să opereze în Europa.
Deocamdată, nu este clar dacă Breton a trimis mesaje similare altor companii de social media desemnate în baza DSA.