Compania de transport, Uber Technologies intenționează să înceapă să le reamintească pasagerilor să poarte centurile de siguranță, folosind diferite alerte, scrie Reuters.
Uber a declarat pentru Reuters că noua sa caracteristică, lansată marți, urmărește să-i alerteze pe călători să-și pună centura de siguranță printr-un sonerie distinctă de la telefonul șoferului și o notificare push simultană către telefonul călătorului.
„Intenția este de a ajuta să le reamintești călătorilor că ar trebui să-și pună centura de siguranță”, a spus Kristin Smith, șeful Politicii globale de siguranță rutieră al Uber, care a adăugat notificarea – „sună cam ca un memento al centurii de siguranță a avionului. .”
Uber dorește ca pasagerii să capete obiceiul de a-și pune mereu centura. Planifică să trimită călătorilor notificări push la începutul următoarelor cinci călătorii și ulterior periodic.
Săptămâna trecută, National Highway Traffic Safety (NHTSA) a estimat că decesele din traficul SUA au crescut cu 12% în primele nouă luni ale anului 2021, ajungând la 31.720 – cel mai mare număr de morți pe drumurile americane în acea perioadă din 2006.
NHTSA estimează că 90,4% dintre pasagerii adulți de pe scaunele din față au purtat centurile de siguranță în 2021, dar studiile au sugerat că pasagerii de pe scaunele din spate nu prea poartă centurile.
Agenția a spus că anterior, dintre cei 22.215 de pasageri uciși în 2019, 47% nu purtau centurile de siguranță.
Un studiu a arătat că aproximativ 80% dintre persoanele chestionate nu își pun întotdeauna centura în timpul călătoriilor scurte sau când călătoresc cu taxiul sau serviciul de transport.
Mark Chung, vicepreședinte pentru practica rutieră la Consiliul Național pentru Siguranță, a menționat că, din 1975, se estimează că centurile de siguranță au salvat peste 374.000 de vieți pe drumurile din SUA. El a lăudat Uber pentru că „a luat în serios siguranța centurii, lansând această nouă funcție”.
Urmărește România Liberă pe Facebook și Google News!