Principalii clienți care cumpără spațiu publicitar pe Twitter și-au redus bugetele după preluarea companiei de către Elon Musk, potrivit estimărilor compilate pentru Reuters de firma de cercetare Pathmatics.
Paisprezece dintre cele mai importante 30 de agenții de publicitate de pe Twitter au încetat orice fel de colaborare cu platforma după ce Musk a preluat conducerea pe 27 octombrie, potrivit estimărilor Pathmatics. Patru agenții de publicitate au redus cheltuielile între 92% și 98,7% chiar cu o săptămână înainte ca Musk să preia conducerea.
Pathmatics a precizat că cifrele privind publicitatea pe Twitter sunt estimări. Firma își bazează estimările pe tehnologiile care urmăresc reclamele pe browserele desktop și pe aplicația Twitter, precum și pe cele care imită experiența utilizatorului.
Însă, compania a precizat că aceste estimări nu țin cont de ofertele pe care le pot primi agenții de publicitate de la Twitter, sau de tendințele și conturile promovate. „Este posibil ca datele privind cheltuielile să fie mai mari pentru unele mărci, asta dacă Twitter oferă stimulente,” a transmis Pathmatics într-un e-mail.
Twitter nu a răspuns la mai multe solicitări de comentarii.
În cadrul unui eveniment din noiembrie pe Twitter Spaces, Musk, abordând problema companiilor care au decis să rupă colaborarea, a spus că înțelege dacă agențiile de publicitate „vor să ia o pauză”. El a adăugat că „cel mai bun mod de a vedea cum evoluează lucrurile (la Twitter) este să folosești Twitter”.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!