-0.4 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăIncognitoTot mai dificil de plătit călătoria la STB condus de Adrian Criț...

Tot mai dificil de plătit călătoria la STB condus de Adrian Criț și Nicușor Dan

Fie că e vorba de plata cu cardul bancar sau de încărcarea cardurilor de călătorie, sistemele Societății de Transport București (STB) dau erori tot mai des, în timp ce societatea de transport public condusă de directorul Adrian Criț desființează încontinuu centre de vânzare, iar primarul Nicușor Dan refuză înlocuirea validatoarelor vechi.

Tot mai mulți călători ai STB au sesizat jurnaliștii cotidianului național “România liberă” în legătură cu erori ale sistemelor de plată a călătoriei cu cardul bancar sau de alimentare a cardurilor de călătorie de la centrele de vânzare ale societății de transport.

De exemplu, în data de 02.05.2023, pe linia de autobuz 336, în cazul mai multor autovehicule, după cum au arătat cititorii noștri, nu a funcționat plata călătoriei cu cardul bancar, cel puțin între orele 17:00 și 18:00.

STB susține că nu a a fost informată în legătură cu această problemă.

“STB S.A. nu a primit sesizări cu privire la nefuncționarea plății cu cardul în mijloacele de transport ale Societății, pentru data de 02.05.2023”, precizează STB, printr-un răspuns oficial adresat RL.

Multiple sesizări

STB admite că a primit mai multe sesizări legate de disfuncționalitatea sistemului de plată a călătoriei cu cardul bancar.

“Precizăm că în anul 2023, am primit din partea călătorilor un număr de 83 sesizări, iar în 2022 un număr de 117 sesizări”, precizează STB.

plată călătorie STB

menționată, un cetățean străin a fost sancționat de controlori ai STB, tocmai pe linia de autobuz 336, pentru că nu și-a plătit călătoria, în condițiile în care nu funcționau validatoarele pentru carduri bancare.

plată călătorie STB
Primarul general, Nicuşor Dan şi directorul Societăţii de Transport Bucureşti, Adrian Criţ, vizitează primul tramvai din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti care va circula pe linia 41, la depoul Militari din București, joi 2 iunie 2022. Inquam Photos / George Călin

Mai puține centre de vânzare

STB ne-a confirmat că au fost emise două suprataxări pe linia de autobuz 336, la data menționată, în intervalul orar 17:00 – 18:00 .

Mai mult, clienți ai STB ne-au sesizat și erori ale sistemului de reîncărcare a cardurilor de călătorie, la mai multe centre de vânzare ale societății de transport public.

STB susține că “se poate întâmpla”.

“Întrucât funcționarea punctelor de vânzare presupune alimentarea acestora cu curent electric și asigurarea unei conexiuni la internet, există posibilitatea ca în anumite zone, pe durate de timp limitate, să fie înregistrate fluctuații ale tensiunii curentului electric sau ale conexiunii la internet, din cauze independente de voința sau acțiunea STB S.A. Aceste situații sunt tratate în regim de urgență, prin intervenția imediată a furnizorilor de astfel de servicii. Sesizările venite din partea călătorilor pe această temă sunt în număr de 12 în anul 2022 și de 10 în 2023, până în luna de față. Deși astfel de situații sunt limitate și reprezintă excepții în activitatea noastră, datorită canalelor moderne de plată a taxei de călătorie, disponibile în orice moment, clienții au acces în permanență la serviciile oferite de Societatea de Transport București STB S.A”, menționează STB.

Totuși, societatea de transport continuă reducerea numărului centrelor de reîncărcare a cardurilor.

“În ultimii doi ani, rețeaua de vânzare a fost restrânsă cu un număr de 54 de centre de vânzare ce înregistrau o cerere scăzută din partea clienților”, arată STB.

Un centru închis anul trecut este cel de la Universitate.

“Întrucât au fost implementate modalități moderne, accesibile și comode pentru plata taxei de călătorie, a fost necesară adaptarea și redimensionarea adecvată a rețelei de vânzare, acesta fiind și motivul pentru care a fost desființat Punctul de vânzare călătorii, din Piața Universității”, mai explică societatea de transport.

:STB S.A. participă activ la implementarea planului de digitalizare, aflat în curs de derulare la nivel național.

Astfel, în cadrul proceselor de digitalizare, pentru a asigura posibilitatea achitării taxei de călătorie, STB S.A. a pus la dispoziţie clienţilor mai multe modalităţi de a intra în posesia unui titlu de călătorie valabil şi anume:

Aplicaţia STB S.A. “24pay” ce poate fi descărcată din AppStore pentru dispozitivele IOS, din Google Play Store pentru Android sau App Gallery pentru dispozitivele Huawei. Aceasta permite plata cu cardul bancar pentru toate titlurile de călătorie metropolitane la tarif integral cât şi pentru titlurile de călătorie metropolitane integrate (Suprafață + Tren „Gara de Nord – Aeroport Otopeni”).

Plata prin transmiterea unui SMS la numărul 7458 cu textul:

– litera C, pentru călătorii metropolitane;

– literelor AB, pentru abonament valabil o zi pe toate liniile metropolitane.

SMS-ul de comandă se transmite înainte de urcarea în mijlocul de transport.

Valabilitatea unei călătorii metropolitane este de 90 de minute.

Valabilitatea călătoriei începe din momentul primirii mesajului de confirmare a plății.

Reîncărcarea online a cardului Activ Nominal prin accesarea paginii www.online.stbsa.ro/.

Pentru liniile STB S.A., titlul de transport achiziţionat online va fi transferat pe cardul Activ prin prezentarea cardului la validatorul din mijlocul de transport STB S.A., dar nu mai devreme de 60 de minute de la momentul achiziţionării online.

Pentru liniile operatorilor: Chitila, Voluntari și Buftea, titlul de transport achiziţionat online va fi transferat pe cardul Activ prin prezentarea cardului la validatorul din mijlocul de transport al acestor operatori, dar nu mai devreme de 48 de ore de la momentul achiziţionării online (este necesară reîncărcarea titlului de călătorie cu cel puţin 48 de ore înainte de utilizarea acestuia – iar data de start a abonamentului va fi selectată în corelare cu acest termen).

Aplicaţia mobilă “Youth TB” – abonamente pentru elevi şi studenţi, care poate fi descărcată din AppStore pentru dispozitivele iOS, din Google Play Store pentru Android sau App Gallery pentru dispozitivele Huawei.

Întrucât au fost implementate modalități moderne, accesibile și comode pentru plata taxei de călătorie, a fost necesară adaptarea și redimensionarea adecvată a rețelei de vânzare, acesta fiind și motivul pentru care a fost desființat Punctul de vânzare călătorii, din Piața Universității:, mai precizează STB.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă