Conform unui sondaj realizat de Reveal Marketing Research, peste un sfert dintre români (27%) se declară pesimiști în privința anului 2025, o creștere de 8% față de anul trecut. În același timp, 45% dintre români adoptă o atitudine neutră, ceea ce sugerează o incertitudine crescândă legată de viitor.
Pesimismul legat de viitorul imediat este resimțit puternic în rândul populației. „Creşterea pesimismului şi prevalenţa unei atitudini neutre sugerează că românii resimt tot mai intens nesiguranţa socială şi economică”, a declarat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research, potrivit ProTV.
De asemenea, optimismul este mai prezent în rândul celor cu venituri mari, 33% dintre persoanele care câștigă mai mult de 6.000 de lei pe lună având o viziune mai pozitivă asupra anului 2025.
Satisfacția românilor în diverse domenii
Studiul a evaluat și satisfacția românilor în diferite aspecte ale vieții de zi cu zi. Cel mai mare nivel de satisfacție este legat de relațiile interpersonale, cum ar fi cele cu familia (72%) și cu persoanele apropiate (67%).
Pe de altă parte, satisfacția este mult mai scăzută în privința carierei și a situației financiare, cu doar 48% dintre români mulțumiți de locul de muncă și 42% de veniturile lor. În acest context, 25% dintre români intenționează să își schimbe locul de muncă în 2025, mai ales tinerii și părinții.
Pesimismul românilor se reflectă și în privința progresului economic al țării. Obiectivele de diminuare a corupției (54%), reducere a inflației (51%) și îmbunătățirea situației economice (47%) sunt considerate greu de realizat în următoarele 12 luni.
Planuri și dorințe pentru 2025
În ceea ce privește planurile pentru anul viitor, 51% dintre români își doresc un stil de viață mai sănătos, inclusiv o alimentație echilibrată și scădere în greutate.
De asemenea, 29% dintre români vor să petreacă mai mult timp cu familia sau să călătorească mai mult.
Tinerii cu vârste între 25 și 34 de ani își doresc să își dezvolte noi abilități (19%) sau să participe la cursuri de dezvoltare personală și profesională (13%).
Sondajul realizat de Reveal Marketing Research s-a desfășurat între 6 și 12 decembrie 2024, pe un eșantion de 1.017 respondenți reprezentativi pentru populația de 18 ani și peste, utilizatori de internet din mediul urban și rural. Eroarea maximă de eșantionare este de +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube.