2.5 C
București
joi, 21 noiembrie 2024
AcasăSocialStudiu: 74% dintre români nu au încredere în influenceri, iar majoritatea preferă...

Studiu: 74% dintre români nu au încredere în influenceri, iar majoritatea preferă produse cu peste 10 recenzii înainte de achiziție

Conform unui studiu realizat de Prora pe un eșantion de 1.043 de respondenți, trei sferturi dintre români declară că nu au încredere în recomandările de produse și servicii promovate de influenceri.

Sondajul, realizat în apropierea campaniei de Black Friday, arată că majoritatea consumatorilor din România preferă să se bazeze pe recenziile altor cumpărători atunci când iau decizii de achiziție online.

Pentru a face o achiziție, 55% dintre participanți consideră necesare cel puțin 10 recenzii, iar 17% se declară mulțumiți cu un număr mai mic, între 5 și 10 recenzii.

La polul opus, doar 5% dintre respondenți se bazează pe 1-3 recenzii, în timp ce aproape 10% spun că nu iau în considerare acest aspect.

Silviu Nicolescu, fondatorul companiei, explică: „În perioada curentă, comunicarea despre promoţiile de Black Friday este acaparată de magazinele şi platformele online. Prin acest studiu, am căutat şi punctul de vedere al consumatorilor şi am observat atât tendinţe ce reflectă maturitatea pieţei şi deciziile bazate pe o documentare serioasă – cele 10 recenzii dorite de majoritatea utilizatorilor, înainte de o achiziţie; cât şi aşteptări surprinzătoare – dorinţa ca transportul să fie gratuit indiferent de valoarea comenzii, pentru trei din 10 respondenţi.

În ceea ce privește comunicarea prin e-mail din partea magazinelor online, 33% dintre respondenți consideră că un mesaj pe săptămână este suficient, în timp ce alți 31% doresc notificări de fiecare dată când apar noutăți.

Aproximativ 23% preferă o frecvență de doar un e-mail pe lună, iar 14% nu doresc să primească mesaje promoționale deloc.

Calitatea serviciilor de curierat din România a primit o notă medie pozitivă, cu 31% dintre respondenți acordând nota 8. Alți 21% au ales nota 7, iar 19% au notat curierii cu 9, în timp ce 11% au oferit calificativul maxim de 10. Doar o mică parte dintre participanți, între 1% și 2%, au evaluat serviciile cu note sub 5.

Narcis Rosioru
Narcis Rosioruhttps://www.romanialibera.ro
Narcis Roșioru, născut în 1989, este un profesionist în comunicare și mass-media din București. Începând cu 1 iulie 2024, s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, Narcis a avut diverse roluri în mass-media, inclusiv editor web și specialist în social media la Europa FM, reporter la Fanatik.ro și producător video la Mediafax Group. A fost și redactor-șef la TeoTrandafir.com, unde a coordonat echipa editorială și gestionat pagina de Facebook. Narcis are o diplomă de master în Tehnici de Comunicare și Producție Mass-Media de la Universitatea Dunărea de Jos din Galați, unde a obținut și diploma de licență în Jurnalism.
Cele mai citite

Leasingul de personal: o soluție pentru deficitul de muncitori calificați în România?

Confruntându-se cu un deficit de muncitori calificați, România se află în fața unui mare obstacol în calea dezvoltării economice. Astfel, leasingul de personal se...

De Crăciun, „se poartă” ciocolata cu jumări, bomboana cu fetească neagră și pralina cu vin fiert

Ciocolatierii români își lansează colecțiile de dulciuri și cadouri pentru sărbătorile de iarnă,  la Sala Polivalentă din București Festivalul “Chocolate Saga“ deschide sezonul cadourilor...

Demisie la nivel înalt în Rusia. Responsabilul pentru sistemul de plăți digitale al băncii centrale din Rusia renunță la poziție

Olga Skorobogatova, prim-viceguvernator al Băncii Centrale a Rusiei, a demisionat recent, marcând sfârșitul unei perioade semnificative în dezvoltarea digitală a sectorului bancar rus. Olga...
Ultima oră
Pe aceeași temă