Pentru firmele plătitoare de impozit pe profit, cheltuiala cu sponsorizarea nu este deductibilă fiscal
Firmele din România au la dispoziție o oportunitate valoroasă de a susține cauze nobile prin sponsorizarea organizațiilor non-profit și de a beneficia de facilități fiscale, conform unei analize realizate de EY România. Această practică reprezintă o combinație eficientă între responsabilitatea socială corporativă și gestionarea inteligentă a obligațiilor fiscale, notează startupcafe.ro.
„În loc să vireze întreaga sumă a impozitului pe profit către stat, companiile pot alege să devină parteneri activi ai comunității, finanțând direct inițiative din domeniul culturii, artelor, medicinei, științei etc.”, arată raportul EY. Legea sponsorizării și Codul fiscal permit plătitorilor de impozit pe profit și de impozit minim pe cifra de afaceri, să direcționeze fonduri către entități non-profit sau autorități publice, beneficiind de deduceri fiscale în anumite condiții.
Pentru firmele plătitoare de impozit pe profit, cheltuiala cu sponsorizarea nu este deductibilă fiscal, dar poate fi considerată un credit fiscal care reduce impozitul datorat. Limitele sunt 20% din impozitul pe profit datorat și 0,75% din cifra de afaceri.
Beneficiarul sponsorizării trebuie să fie înscris în Registrul entităților/unităților de cult gestionat de ANAF. Contractul de sponsorizare trebuie încheiat și plata efectuată până la sfârșitul anului, pentru a fi inclus în calculul impozitului din acel an.
Dacă sponsorizările nu sunt realizate în timp util, firmele pot opta pentru redirecționarea sumelor până la termenul de depunere a declarației anuale de impozit pe profit, prin Formularul 177. Această opțiune este aplicabilă, inclusiv pentru membrii unui grup fiscal, dar redirecționarea este efectuată de persoana juridică responsabilă.
Condiții și excepții
Facilitățile fiscale nu se aplică în cazul sponsorizărilor reciproce, sponsorizărilor făcute între entități afiliate sau prin contracte care nu respectă condițiile legale. De asemenea, sponsorul nu poate beneficia de reclamă sau publicitate comercială, în urma sponsorizării.
Prin aceste sponsorizări, companiile pot dezvolta domenii cheie, precum educația, sănătatea sau cultura, în timp ce optimizează resursele financiare. Sărbătorile de iarnă reprezintă un moment ideal pentru a analiza aceste oportunități și a lua decizii care aduc beneficii pe termen lung.
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube