10.2 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024
AcasăPoliticăSorin Grindeanu: „Locomotiva care a cauzat accidentul a ieșit din revizie în...

Sorin Grindeanu: „Locomotiva care a cauzat accidentul a ieșit din revizie în dimineața acelei zile”

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a transmis, luni, în cadrul unei conferințe de presă, că locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seară a ieşit din revizie tehnică din depoul Ploieşti în dimineaţa acelei zile.

Grindeanu a menționat că nu se poate pronunţa în ceea ce priveşte accidentul, înaintea rezultatelor anchetei care se află în derulare.

El a subliniat că de 30 de ani nu s-a investit în domeniul feroviar, iar de 20 de ani nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren nou în România. „Aşa cum ştiţi, în acest moment, e în desfăşurare o anchetă care are diverse componente. Ar părea cel puţin ciudat din partea mea să mă pronunţ înaintea rezultatelor acestei anchete, dar pot să vă spun un lucru, cred eu în premieră: locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seară, în 25 martie, a ieşit din revizie tehnică din depoul Ploieşti, în dimineaţa acelei zile. Am actele sau raportul din acest punct de vedere. În dimineaţa acelei zile, această locomotivă a ieşit din revizie tehnică, programată din timp – de la depoul Ploieşti a făcut o cursă de la Ploieşti la Galaţi dar, în 25 dimineaţa, a ieşit din depoul Ploieşti, după revizie tehnică. Toate aspectele legate de anchetă, toate, inclusiv aceasta, ceea ce v-am spus mai devreme – mi se pare o informaţie extrem de importantă – sigur va fi luată în calcul de către anchetatori. Toate aceste rapoarte, fie că vorbim de Teleorman, fie că vorbim de Galaţi, vor fi publice şi vor fi prezentate”, a menţionat ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, o demisie nu va rezolva poate să acopere „o emoţie de moment, dar nu e soluţia care să ducă la rezolvarea problemei de fond”, în condiţiile în care sistemul feroviar este subfinanţat de zeci de ani.

„Un om poate să-şi dea demisia, că vorbim de director general la CFR Călători, că vorbim de miniştri. Nimeni nu este de neînlocuit şi nimeni nu e perfect. Lucrurile acestea, în schimb, nu rezolvă problema. De 30 de ani există subfinanţare acestui sistem feroviar şi nu doar subfinanţare – şi alte lucruri. În 30 de ani aceste lucruri nu se rezolvă printr-o demisie. Se acoperă, poate aşa, să zicem, o emoţie de moment, dar nu e soluţia care să ducă la rezolvarea problemei de fond. Va fi acoperită probabil sau poate fi acoperită această tragedie prin demisia directorului general sau a unui ministru – şi mediatic poate să fie acoperită. Dar rezolvă problema? Nu cred că rezolvă problema. De aceea am început prin a spune ce facem să îndreptăm lucrurile dacă 30 de ani a fost subfinanţat acest domeniu, cel feroviar, dacă de 20 de ani nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren nou în România, una de 20 de ani”, a mai spus ministrul.

Totodată, Sorin Grindeanu a subliniat că rolul unui ministru al transporturilor este să se asigure că se fac investiţii în infrastructura feroviară.

„De zeci de ani, de zice de ani – si subliniez acest lucru – acest sistem a fost subfinanţat. Şi nu doar subfinanţat – şi asta este o realitate pe care n-avem cum să o negăm. De asemenea, rolul unui ministru al transporturilor este să se asigure că se fac investiţii în infrastructura feroviară. Iar astăzi, cu permisiunea dvs., printre alte puncte, vă voi prezenta câteva din aceste investiţii sau începuturi pe acest domeniu feroviar, demarate în 2022 şi bineînţeles, continuate. Dar, totodată, înainte de a intra în detalii, trebuie subliniat încă o dată faptul că sunt foarte multe lucruri de făcut în domeniul feroviar, că acei zeci de ani de subfinanţare ne-au adus într-o situaţie nu tocmai fericită – şi că tot ceea ce înseamnă programul operaţional de transporturi sau PNRR înseamnă de fapt o reformă din temelii a acestui sistem feroviar”, a adăugat el.

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Redactia
Redactiahttps://romanialibera.ro
România Liberă este o publicație tipărită și online pentru politică, afaceri și avocați, care acoperă anunțuri pentru litigii majore, tranzacții și probleme de reglementare. A fost fondată în 1877, în România. RL este o publicație de ultimă oră și unul dintre cele mai cunoscute cotidiene la nivel mondial, în principal ca voce a opoziției împotriva autocraților și a fostei Securități. Printre autorii și cititorii noștri se numără cea mai mare organizație filantropă, Fundația pentru o Societate Deschisă din SUA, precum și editorialiști internaționali celebri, profesori de știință și de drept din întreaga lume. În 2009, RL publica săptămânal un supliment de opt pagini cu articole în limba engleză din New York Times, astăzi publică cele mai noi videoclipuri și știri internaționale. Cu sediul în București, RL numără în prezent 50 de colaboratori, agenți și jurnaliști.
Cele mai citite

Rafila prezintă programul PSD pentru sănătate: Termene noi pentru spitalele regionale și promisiuni de investiții majore

La 10 ani de la tragedia Colectiv, PSD promite primul centru pentru mari arși și fixează noi termene pentru spitalele regionale Ministrul Alexandru Rafila a...

Republicanii câștigă controlul în Senatul SUA

Nici unul dintre partide nu părea să aibă un avantaj clar în lupta pentru Camera Reprezentanților, pe care republicanii o controlează acum cu o...

Noi proceduri pentru anularea obligațiilor bugetare restante –reglementări pentru datornici și companiile în insolvență

Ministerul Finanțelor a emis recent Ordinul nr. 6.438 din 31 octombrie 2024, introducând criterii actualizate și pași detaliați pentru anularea obligațiilor bugetare restante, potrivit...
Ultima oră
Pe aceeași temă