Un sondaj recent realizat de platforma bestjobs cu ocazia Halloween-ului scoate la iveală principalele „coșmaruri” ale angajaților din România, ilustrând provocările și presiunile tot mai mari la locul de muncă.
Rezultatele arată că neînțelegerile cu superiorii ocupă primul loc în lista temerilor angajaților, fiind menționate de 42% dintre respondenți, în timp ce teama de concediere îngrijorează 31%, iar creșterea volumului de muncă este o sursă de stres pentru 29%.
Printre alte surse de anxietate se numără obiectivele profesionale dificil de atins (21%) și posibilitatea de a lucra în timpul sărbătorilor (20%).
De asemenea, 16% dintre participanți se tem de o posibilă reducere a salariului.
„Coșmarul” la locul de muncă capătă forme diverse: 33% dintre angajați au indicat că un șef „de coșmar” este principala sursă de stres, în timp ce 28% consideră colegii „problematici” ca fiind cei mai greu de suportat, iar 23% au descris „salariul fantomă” – insuficient – ca adăugând un nivel suplimentar de tensiune.
Programul de lucru intens și prelungit este descris drept „înfiorător” de 17% dintre angajați, însă un procent semnificativ, de 30%, afirmă că nu întâmpină astfel de „coșmaruri” la locul de muncă.
Deadline-urile strânse, drumul zilnic la birou și întâlnirile individuale cu superiorii sunt alte aspecte care aduc „fiori pe șira spinării” pentru 20% dintre angajați, iar ședințele interminabile afectează moralul a 16% dintre respondenți.
Totuși, 18% se declară mulțumiți, afirmând că atmosfera la locul de muncă este relaxată și plăcută.
În ciuda popularității scăzute a sărbătorii de Halloween în companiile românești, sondajul dezvăluie că angajații ar opta pentru costume ce reflectă realitatea de la birou: 26% s-ar costuma drept „Echipa Burnout”, 23% ar fi „Vrăjitorii cafeluțelor”, 14% s-ar descrie drept „Maniacii Multitasking-ului”, iar 12% ar reprezenta „Echipa Tech Troubles”.
Printre alte opțiuni s-ar regăsi „Demonii Deadline-urilor” (10%), „Maratoniștii Pauzei de Masă” (10%), „Monștrii Ședințelor” (8%) și „Vampirii Corporatiști” (8%).
Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 570 de utilizatori de internet în luna octombrie.