Producția a fost reluată la fosta fabrică Renault din Rusia, închisă după invazia Ucrainei și preluată ulterior de guvern, notează BBC.
Producătorul de camioane Kamaz a declarat că primele mașini vor fi puse în vânzare luna viitoare.Acesta reînvie marca Moskvich din epoca sovietică, deși designul mașinii a fost actualizat.
Plecarea Renault din Rusia a făcut parte dintr-un exod mai larg al companiilor occidentale. McDonald’s și Starbucks s-au numărat printre celelalte nume mari care au părăsit țara în urma invaziei.
Sancțiunile occidentale, instituite pentru a izola Rusia și a o pedepsi pentru acțiunea sa militară, au limitat accesul la piese fabricate în străinătate.
Kamaz a semnat un acord pentru a fi partenerul tehnologic al uzinei în iulie, iar guvernul lucrează cu producătorul auto chinez JAC, potrivit Reuters, care citează surse anonime.
În comunicatul de presă, Kamaz a declarat că se așteaptă să construiască o bază de furnizori ruși în timp, dar se așteaptă ca producția să rămână limitată.
Kamaz a precizat că se așteaptă să producă aproximativ 600 de mașini până la sfârșitul anului. Speră să accelereze producția până la 100.000 de vehicule pe an în 2024, dintre care unele vor fi electrice.
Această cifră rămâne mult sub producția unei uzine auto obișnuite.
În general, producția de automobile din țară a scăzut, iar vânzările ar putea ajunge sub un milion în acest an pentru prima dată în istoria modernă a Rusiei, potrivit Reuters.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!