România a depășit 42.000 de automobile electrice, iar peste o treime dintre ele au fost înmatriculate pe parcursul anului 2023.
Această informație apare în „Indexul de e-mobilitate” realizat de LEKTRI.CO, unul dintre cei mai importanți „jucători” din România în domeniul mobilității electrice.
În ianuarie 2024, România a depășit 42.000 de mașini electrice. Peste 16.800 dintre ele, adică peste o treime, au fost înmatriculate în anul 2023, ceea ce reprezintă cu 35 la sută mai multe decât în anul 2022. În luna decembrie 2023 s-au înmatriculat 1.454 de mașini electrice.
În rândul mașinilor electrice, Dacia Spring a depășit pragul de 16.000 vehicule înmatriculate, per total, păstrându-și poziția de lider, cu 6.877 unități înregistrate doar anul trecut. Locurile 2 și 3 sunt ocupate de modelele Tesla, devenind al doilea cel mai popular model după Dacia, cu 2.156 înmatriculări pentru Model Y și 1.149 pentru Model 3. Aceste prime trei clasate reprezintă peste 60 la sută din totalul înmatriculărilor realizate în anul 2023.
Modelul care a surprins în 2023, cu aproximativ 500 de vehicule înmatriculate, a fost Volkswagen eUP!. Spre deosebire de anul 2022, Renault ZOE a ieșit de pe podium, în 2023 fiind înregistrate doar 169 de asemenea automobile.
În același timp, infrastructura de încărcare din România a ajuns la aproximativ 5.000 de încărcătoare publice.
„Anul acesta România a rămas constantă în ceea ce privește e-mobilitatea. Am avut lunar, cu o singură excepție, peste 1.000 de unități înmatriculate și ne apropiem cu pași rapizi de borna de 5.000 de puncte de încărcare. Mașinile viitorului vor fi cele electrice și sunt de părere că tot mai mulți români se îndreaptă spre e-mobilitate, iar piața va crește tot mai mult”, estimează Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!