Cunoscut sub numele de „Restaurantul comenzilor greșite”, acest restaurant unic din Tokyo, Japonia, îți greșește, în mod intenționat, comanda. Ceea ce îl diferențiază este personalul simpatic, notează indianexpress.
În mijlocul luptei continue a Japoniei cu îmbătrânirea rapidă a populației sale, unde se estimează că prevalența demenței va afecta una din cinci persoane până în 2025, un experiment social revoluționar provoacă în mod discret percepțiile și stimulează empatia.
Cunoscut sub numele de „Restaurantul comenzilor greșite”, acest restaurant unic din Tokyo, Japonia, îți greșește, în mod intenționat, comanda. Ceea ce îl diferențiază este faptul că personalul de servire este format din persoane cu diferite grade de deficiență cognitivă.
Datorită colaborării cu numeroase persoane, „Restaurantul comenzilor greșite” acceptă greșelile ca parte a farmecului său. Vizitatorii pot întâlni o femeie în vârstă care îi ghidează spre o masă și apoi li se alătură, o alta care servește cafea fierbinte cu un pai sau o alta care se străduiește să manevreze o solniță.
În acest cadru, clienții se implică cu entuziasm pentru a ajuta, iar râsul colectiv răsună cu strigăte triumfătoare de „Am reușit!”. Cu toate acestea, după cum subliniază creatorul, Shiro Oguni, esența restaurantului nu constă în executarea impecabilă a comenzilor. „Cel mai important lucru este interacțiunea cu persoanele care suferă de demență”, a declarat Oguni, citat de site-ul oficial al Guvernului Japoniei.
„La fel ca toată lumea, la început, părerea mea despre demență a fost una negativă”, spune Oguni.
Influențată inițial de stereotipurile negative despre demență, perspectiva lui Oguni s-a schimbat după ce a realizat că persoanele cu demență pot îndeplini sarcinile de zi cu zi în mod independent, chiar dacă ocazional se abat de la cursul așteptat.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News