Producătorii auto europeni se pregătesc pentru o „iarnă a vehiculelor electrice”, anunțând lansarea unor modele electrice mai accesibile în 2025, ca răspuns la noile norme stricte ale Uniunii Europene privind emisiile de carbon și la concurența tot mai mare din partea producătorilor chinezi.
Înaintea Salonului Auto de la Paris, companiile europene din industria auto, afectate și de scăderea cererii, își intensifică eforturile pentru a recâștiga cota de piață pierdută.
„Suntem aici pentru a lupta”, a declarat Luca de Meo, directorul general al Renault, cu ocazia lansării unui proiect de reciclare a bateriilor și prezentării planurilor de susținere a dezvoltării vehiculelor electrice (EV) ale companiei. „Avem provocări peste tot. Nu este o plimbare în parc, dar vedem o mulţime de potenţial.”
Renault rămâne unul dintre puținii producători europeni care nu a emis avertismente legate de profituri.
Între timp, giganți precum Volkswagen, Stellantis, BMW și Mercedes-Benz au redus previziunile financiare, invocând o serie de probleme, de la concurența intensă la scăderea cererii pe piețele europene și creșterea stocurilor pe piața americană.
Presiunile asupra industriei auto vor crește semnificativ anul viitor, odată cu intrarea în vigoare a noilor obiective de emisii impuse de UE. Acestea obligă producătorii să reducă emisiile de carbon prin creșterea proporției de vehicule electrice și hibride din flotele lor, pentru a evita amenzi semnificative.
Totuși, directorii din industrie avertizează că atingerea acestor obiective este complicată de încetinirea recentă a vânzărilor de vehicule electrice, pe măsură ce consumatorii devin mai prudenți din cauza costurilor, iar subvențiile au fost reduse pe piețe mari, precum Germania.