Podul peste Dunăre de la Brăila, cea mai complexă și scumpă lucrare rutieră derulată de România în ultimii zeci de ani va fi inaugurat oficial pe 6 iulie, la ora 13.00. Cu o lungime de aproape 2 kilometri, al treilea pod suspendat ca dimensiune din țările UE, va fi inaugurat cu întârziere, și doar cu o parte din drumurile de legătură definitivate la momentul deschiderii traficului.
Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu a vizitat podul de la Brăila și a anunțat că pe 6 iulie la ora 13.00 va fi deschis oficial traficul pe pod.
Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri.
Spre comparație, celebrul pod Golden Gate din San Francisco, cu care podul din România a fost comparat uneori, are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.
Podul de la Brăila are trei deschideri: una principala (1.120 m) și două laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de 110 m fiecare.
În topul podurilor suspendate din actuala UE – Podul de la Brăila va fi pe locul trei după Great Belt Bridge – Danemarca (1.624 metri) și Höga Kusten Bridge – Suedia (1.210 metri).
Cele două turnuri ale Podului au o înălțime de 192 metri și sunt practic cele mai înalte construcții din România (cu excepția coșurilor de fum sau a antenelor).