Comisia Europeană și autoritățile naționale din Uniunea Europeană, inclusiv Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) din România, au notificat platforma online Temu cu privire la încălcări ale legislației UE privind protecția consumatorilor, potrivit StartUp Cafe.
Platformei Temu, utilizată și de consumatorii români, i s-a solicitat să ofere detalii despre măsurile adoptate pentru prevenirea vânzării ilegale de produse.
Rețeaua de Cooperare pentru Protecția Consumatorilor (CPC) a identificat mai multe practici pe Temu care ar încălca drepturile consumatorilor.
Acuzațiile aduse la adresa Temu
Platformei i se aduce diverse acuze, printre care promovarea unor reduceri false, presiunea exercitată asupra consumatorilor prin afișarea unor termene și stocuri limitate nereale, și gamificarea forțată, adică accesul condiționat de un joc de tip „învârte roata”.
Alte nereguli constatate includ informații înșelătoare privind drepturile de retur și rambursare, recenzii potențial false și lipsa unor date de contact clare, care fac dificilă contactarea platformei pentru întrebări și reclamații.
Comisia Europeană a subliniat că Temu trebuie să se conformeze normelor europene de protecție a consumatorilor și să clarifice practicile comerciale pentru a asigura un mediu de cumpărături sigur și transparent.