Primarul general al Capitalei nu a semnat încă avizul de începere a lucrărilor
Şeful DSU, Raed Arafat, împreună cu primarul sectorului 4, Daniel Băluță şi prefectul Capitalei urmează să coboare în subteran, pe un traseu de 400 de metri. Inspecția la Planșeul Unirii va fi urmată de o vizită subterană la Pasajul Unirii, prin stația de metrou Unirii 2, pentru a se constata starea tehnică a structurii pereților tunelului rutier.
Vizita sub Planșeul Unirii presupune parcurgerea unui traseu de circa 400 de metri, prin albia râului Dâmbovița, începând de la strada Halelor și până la peretele Pasajului Unirii.
Mai multe sisteme de siguranță ale planșeului Unirii ar putea să cedeze, dacă nu se intervine rapid, se arată în ultimul raport de expertiză, realizat în luna august.
Potrivit experților în construcții, Planșeul Unirii a fost trecut de la starea tehnică 4 (nesatisfăcător) la 5, pe unele porțiuni (5 fiind maximum de degradare). Planșeul se află într-o stare avansată de degradre, care poate duce la cedarea sub trafic a unor elemente de structură și, implicit, la ruperea plăcii de beton, ceea ce va genera consecințe incalculabile asupra siguranței circulației..
În raportul de expertiză a stării tehnice, un expert a analizat situația planșeului și a venit cu observații și propuneri:
- unele degradări sunt accentuate și necesară începerea rapidă a lucrărilor de reabilitare/consolidare/înlocuire ale podului,
- degradările sunt de așa natură încât un colaps al structurii,
- Imaginile nu reprezintă nici pe departe totalitatea defectelor întâlnite în cadrul vizitei,
- Cedarea sub trafic a unor grinzi transversale poate atrage după sine flexibilizarea până la rupere a plăcii de beton care susține traficul.
Expertul tehnic avertizează că lucrările de reabilitare și consolidare și înlocuire trebuie demarate de urgență, deoarece există pericol de prăbușire a unor bucăți din planșeu. Ca măsuri, ar trebui limitată greutatea vehiculelor care circulă pe pod la maximum 10 tone.
Viteza vehiculelor ar trebui redusă la 30km/h iar distanța între mașini să nu fie mai mică de cinci metri.
Toate aceste concluzii ale expertului sunt fundamentate cu o serie de fotografii care arată clar gravitatea situației din subteran, o zonă circulată intens inclusiv de mijloace de transport în comun.
Săptămâna viitoare, prefectul Capitalei a convocat Comitetul pentru Situații de Urgență.