Industria spa și wellness a înregistrat o dezvoltare semnificativă în ultimii ani, cu o rată de creștere anuală de 12% în perioada 2018-2022, conform datelor oferite de European Spa Association.
Creșterea acestei piețe a fost alimentată și de pandemia de COVID-19, care a determinat o schimbare majoră în prioritățile oamenilor, aceștia fiind tot mai preocupați de sănătate și starea de bine.
„După pandemie, a crescut foarte mult această piaţă, au început să vină multe cereri. Până atunci, eu am avut cereri, dar erau punctuale, dar după pandemie a crescut foarte mult cererea de la hoteluri de mari dimensiuni, dar şi de la hoteluri boutique,” explică pentru Ziarul Financiar Oana Manole, consultant spa, implicată în deschiderea mai multor centre din România.
Avantajele turismului balnear
Turismul balnear și de spa este unul dintre puținele tipuri de turism care poate funcționa pe tot parcursul anului, fiind supranumit „turismul celor patru anotimpuri”. Centrele spa contribuie la dezvoltarea turistică a anumitor regiuni, crescând atractivitatea lor.
Deși România numără doar 300 de centre spa, rămâne o piață mică în comparație cu alte țări, dar cu un potențial considerabil de expansiune în viitor, conform experților din domeniu.