Jesper Brodin, CEO-ul IKEA, a declarat că perioada de cheltuieli impulsive din timpul pandemiei este acum în urmă, iar oamenii devin tot mai atenți la modul în care își gestionează finanțele, după ani de inflație ridicată, potrivit unui interviu acordat pentru Business Insider.
Deși retailerul suedez nu a fost la fel de mediatizat precum marii giganți din tehnologie, IKEA a cunoscut o creștere semnificativă a vânzărilor în timpul pandemiei, datorită faptului că oamenii, nevoiți să petreacă mai mult timp acasă, au investit în mobilarea locuinței.
În prezent, însă, Brodin afirmă că acele vremuri par deja depășite. „2024 n-a fost cel mai prosper an pentru compania noastră”, a explicat el, conform Hotnews, subliniind o scădere de peste 5% a vânzărilor în anul fiscal care s-a încheiat pe 31 august, ajungând la 45,1 miliarde de euro.
Aceasta reprezintă prima scădere a vânzărilor pentru IKEA din 2020.
Brodin a menționat că, deși inflația galopantă a scăzut în multe țări, consumatorii continuă să fie mai precauți în privința cheltuielilor, având un comportament similar celui observat după criza financiară din 2008. „Persoanele au aceleași nevoi, dar au mult mai puțini bani în portofelul lor”, a subliniat CEO-ul IKEA.
În ciuda scăderii vânzărilor, Brodin a explicat că IKEA atrage acum mai mulți clienți, datorită prețurilor sale accesibile și discounturilor oferite.
„Câștigăm mult mai mulți clienți care altfel ar fi mers la concurenți mai scumpi. Deci am avut mai mulți clienți”, a precizat acesta, explicând că oamenii cumpără acum mai degrabă produse esențiale, precum paturi sau saltele, în loc de obiecte de mobilier mai scumpe.