O companie feroviară elvețiană așteaptă un loc în Cartea Recordurilor – pentru cel mai lung tren de pasageri din lume.
Garnitura, formată din 100 de vagoane și patru locomotive, întinsă pe aproape doi kilometri, a circulat pe unul dintre cele mai spectaculoase trasee feroviare din Alpi. Ruta, care a fost inclusă din 2008 în patrimoniul mondial UNESCO, șerpuiește pe munte, traversează 22 de tuneluri și trece peste 48 de poduri, inclusiv faimosul viaduct Landwasser. Întregul voiaj de aproximativ 25 de kilometri a durat cam o oră, potrivit stirileprotv.ro.
„Am dorit acest record pentru a atrage atenția asupra acestui extraordinar traseu feroviar și pentru a sărbători 175 de ani ai Căilor ferate elvețiene”, a spus directorul companiei.
Danemarca și Germania construiesc cel mai lung tunel imersat din lume
Cel mai lung tunel imersat din lume va lega Danemarca și Germania, reducând timpul de călătorie între cele două țări atunci când va fi deschis în 2029.
După mai mult de un deceniu de planificare, construcția tunelului Fehmarnbelt a început în 2020, iar în lunile care au trecut de atunci a fost finalizat un port temporar pe partea daneză. Acesta va găzdui fabrica care va construi în curând cele 89 de secțiuni masive de beton care vor compune tunelul.
„Ne așteptăm ca prima linie de producție să fie gata la începutul anului viitor”, a declarat Henrik Vincentsen, CEO al Femern A/S, compania daneză de stat responsabilă de proiect. „Până la începutul anului 2024 trebuie să fim gata să scufundăm primul element de tunel”.
Tunelul, care va avea o lungime de 18 kilometri, este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Europa, cu un buget de construcție de peste 7 miliarde de euro (7,1 miliarde de dolari).
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!