Numărul angajaţilor care se întorc la birou este în continuă creştere, biroul fiind acum perceput nu doar ca un centru de cost, ci mai degrabă ca un spaţiu esenţial în care oamenii se pot conecta şi sunt încurajaţi să lucreze la capacitate maximă, susţin consultanţii din cadrul departamentului de Asset Services al Colliers România.
„Un semn evident că biroul este acum perceput nu doar ca un centru de cost, ci mai degrabă ca un spaţiu esenţial în care oamenii se pot conecta şi sunt încurajaţi să lucreze la capacitate maximă prin intermediul unor noi experienţe legate de viaţa de birou este şi apariţia unor noi poziţii în organigrama companiilor, precum cea de Workplace Experience Manager. De asemenea, o altă tendinţă importantă este impunerea unui număr minim de zile de prezenţă la birou de către marile companii. Aceste constatări subliniază importanţa interacţiunii umane şi a culturii organizaţionale pentru motivaţia angajaţilor şi indică şi o modificare în abordarea echilibrului între viaţa profesională şi cea personală”, subliniază Oana Adjudeanu, head of business operations asset services la Colliers România, într-un comunicat transmis marţi.
În prezent, Colliers are un total de peste 300 de chiriaşi în clădirile pe care le administrează în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Braşov, iar valoarea proprietăţilor din portofoliu depăşeşte un miliard de euro. După o monitorizare atentă a proiectelor pe care le gestionează, consultanţii Colliers observă o tendinţă crescătoare a zilelor de lucru la birou.
Astfel, de la 40% în primul trimestru din 2023, numărul angajaţilor care se prezintă şi lucrează în clădirile de birouri a crescut la aproximativ 55% în primul trimestru al lui 2024, incluzând în evaluare şi zilele de luni şi vineri, care influenţează în mod semnificativ media prezenţei în zilele de marţi-joi. Această evoluţie se reflectă şi în analiza traficului la principalele staţii de metrou din Bucureşti, unde se remarcă modificări semnificative ale fluxului la orele de vârf către şi dinspre locul de muncă.
„Organizăm diverse evenimente destinate chiriaşilor în cadrul mai multor proiecte pe care le administrăm, cum ar fi concursuri, ateliere, acţiuni caritabile, workshop-uri educaţionale şi expoziţii. Am fost plăcut surprinşi să observăm nivelul de entuziasm al chiriaşilor noştri şi dorinţa lor de a participa activ la crearea mai multor oportunităţi de interacţiune şi întâlnire la birou. Beneficiile directe pentru aceştia sunt evidente – chiar şi într-un mediu de muncă digitalizat şi orientat spre lucrul de la distanţă, interacţiunile umane contribuie la menţinerea culturii organizaţionale, sporirea productivităţii şi, cel mai important, creşterea retenţiei angajaţilor. Altfel spus, conexiunea pe care o avem cu colegii ne aduce o stare de bine şi ne motivează să ne prezentăm la birou, chiar şi atunci când trebuie să petrecem cel puţin o oră în trafic”, completează Oana Adjudeanu, făcând referire la un studiu recent la nivel global, care a evidenţiat că peste 40% dintre angajaţii întrebaţi de ce aleg să vină la birou au răspuns că pentru ei contează ce alţi colegi mai sunt prezenţi în acea zi, iar peste 30% se orientează în funcţie de evenimentele organizate în cadrul companiei.
Colliers România oferă servicii de administrare aferente unor bugete anuale de peste 26 de milioane de euro, ajutând la optimizarea acestor cheltuieli pentru proprietarii care au ales să externalizeze aceste servicii.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!