Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că în această perioadă echipele de intervenție au lucrat pentru degajarea zonei podului de la Cârcea de materialul rulant (locomotiva și vagon) deraiat rămas suspendat. Deoarece în zonă nu se poate interveni cu macaraua feroviară, este nevoie de intervenția cu o macara rutieră de mare tonaj (600 de tone).
Adinistratorul infrastructurii feroviare precizează că au fost parcurse toate etapele și s-a finalizat contractarea unei firme care va realiza lucrările de înlăturare a materialului rulant aflat pe firul I al viaductului Cârcea, în vederea eliminării pericolelor existente constituite de aceste vehicule feroviare si redeschiderea circulației feroviare pe firul II între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine.
După accidental din 12 august, traficul feroviar dintre Cfraiova și București se face deviat, pe la Piatra Olt, cu locomotive Diesel, cee ace lungește timpul de parcurs și cauzează mari întârzieri ale trenurilor.
În prezent se execută lucrările de construcție a unei platforme, care este necesară montării și poziționării macaralei de mare tonaj, urmând apoi să fie adusă și montată macaraua pe poziție. Lucrările propriu-zise de înlăturare a materialului rulant aflat pe fir I al viaductului Cârrcea vor fi terminate până la data de 4 septembrie 2018.
După degajarea zonei unde s-a produs evenimentul (firul I), circulația feroviară va putea fi reluată pe firul II, în condiții de siguranță.
Accidentul feroviar, produs de un mecanic beat
Pe 12 august, un tren, aparținând operatorului privat de marfă Grup Feroviar Român (GFR) a deraiat pe firul I al viaductului Cârcea, prin depășirea de către mecanicul de locomotivă a semnalului de circulație aflat pe culoarea roșie.
Trenul a intrat pe firul I de circulație, pe distanta Malu Mare – Banu Mărăcine, pe care accesul era interzis pentru circulația trenurilor, întrucât era închis pentru efectuarea lucrărilor de reparație capitală. Locomotiva și un vagon al trenului au deraiat și au rămas suspendate pe pod, iar șase vagoane din compunerea trenului s-au răsturnat în valea traversata de viaductul Cârcea.
Mecanicul de locomotive s-a dovedit a avea o alcoolemie mult peste limită.
După evaluarea primară de către personalul de specialitate al CFR s-a hotârât ca circulația trenurilor să fie deviată pe ruta ocolitoare Caracal – Piatra Olt – Craiova, până la stabilirea variantelor definitive de reluare a circulației pe Magistrala CF 900 pe distanța Craiova – Caracal.