Guvernul francez va obliga toate magazinele cu aer condiționat să își închidă ușile și să stingă publicitatea luminoasă pe timpul nopții, în încercarea de a reduce consumul de energie.
Ministrul tranziției energetice, Agnes Pannier-Runacher, a declarat că este „absurd” faptul că dacă ușile rămân deschise în timp ce aerul condiționat este în funcțiune poate duce la un consum de energie cu 20% mai mare, notează Euronews.
Întreprinderile care încalcă această interdicție, ce va intra în vigoare în următoarele zile, când Pannier-Runacher va emite noi decrete, vor fi sancționate cu 750 de euro.
Unele orașe, precum Bourg-en-Bresse, Lyon, Besançon și Paris, au instituit deja reguli municipale încă de la jumătatea lunii iulie, dar acum guvernul dorește să extindă inițiativa la nivelul întregii țări.
În timp ce interdicția privind publicitatea luminoasă între orele 1 și 6 dimineața se aplică în prezent în orașele cu mai puțin de 800 000 de locuitori, noile reglementări ar urma să fie aplicabile indiferent de mărimea populației.
ANPCEN, o asociație franceză care militează împotriva poluării luminoase, a declarat că provocarea constă în punerea în aplicare a reglementărilor – ceea ce în prezent nu se întâmplă în mod constant.
Convenția cetățenească pentru climă a propus reduceri și mai ambițioase ale poluării luminoase și ale consumului de energie electrică, inclusiv interzicerea tuturor ecranelor publicitare video în spațiile publice și în transportul public, dar aceste idei au fost în cele din urmă respinse.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!