Elevii care petrec mai mult timp în fața ecranelor dispozitivelor cu acces la noile tehnologii au un nivel mai ridicat de alfabetizare digitală, iar laptopul este mai bun pentru copii decât telefonul sau tableta, relevă un studiu recent.
Cu cât un părinte este mai alfabetizat digital, cu atât și copilul are șanse mai mari să dețină competențe digitale ridicate, relevă un studiu recent realizat de BRIO, platforma ed-tech de măsurare a performanței școlare.
Studiul, transmis cotidianului național “România liberă” arată însă că procentul în care competențele digitale ale părintelui le influențează pe cele ale copilului este de doar 10,3%, mult mai mic decât în cazul transmiterii competențelor lingvistice.
Această concluzie este îmbucurătoare pentru cazurile familiilor în care părinții au un nivel foarte scăzut de alfabetizare digitală.
Același studiu relevă că elevii care petrec mai mult timp în fața ecranelor telefoanelor, tabletelor sau laptopurilor au un nivel mai ridicat de alfabetizare digitală.
De asemenea, cu cât ecranul este mai mare, cu atât crește și nivelul de alfabetizare digitală.
Laptopul sau dektopul sunt mult mai bune pentru dobândirea competențelor digitale, în comparație cu tabletele și telefoanele.
“Conform raportului, atitudinea pozitivă față de tehnologie, nivelul de alfabetizare digitală a părinților, timpul petrecut pe dispozitiv, gradul de utilizare, nivelul de complexitate a dispozitivului și auto-eficacitatea digitală se numără printre factorii cel mai puternic asociați cu nivelul de alfabetizare digitală a elevilor”, se precizează într-un comunicat de presă al BRIO, remis cotidianului național “România liberă”
Rezultatele cercetării arată că în proporție de 21,4%, nivelul alfabetizării digitale a elevilor provine din atitudinea pozitivă a acestora față de tehnologie.
Altfel spus, dacă elevii percep tehnologia și lumea digitală ca fiind importante și utile în viețile lor și consideră că le simplifică viața, îi ajută să învețe mai bine, să își păstreze și să își îmbunătățească relațiile sociale, este foarte probabil ca ei să dezvolte un nivel ridicat de competență digitală.
Fetele, mai dedicate tehnologiei
Rezultatele raportului mai arată că există o diferență nesemnificativă între nivelul mediu de alfabetizare digitală în favoarea fetelor, acestea obținând un scor mediu de 51,6 din 100, în timp ce băieții au scorul mediu 48,8. Pe de altă parte, atunci când s-a verificat dacă există o diferență legată de nivelul de alfabetizare digitală în funcție de mediul de proveniență, rezultatele obținute arată că există o diferență consistentă, elevii din mediul rural obținând scorul mediu de 38,9, în timp ce elevii din mediul urban au obținut un scor mediu de 62,9. Acest nivel, însă, este corelat mai degrabă cu faptul că în mediul urban copiii care nu au o atitudine pozitivă față de tehnologie, nu o utilizează în mod curent, nu au părinți alfabetizați digital și preferă telefonul sau tableta în comparație cu computerul, nu vor avea neapărat un nivel mai ridicat de competențe digitale.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!