Lansarea mult așteptată a jocului GTA 6 se preconizează a deveni cel mai mare eveniment din domeniul divertismentului din 2025, generând venituri estimate de 3 miliarde de dolari în primul său an și oferind o rază de lumină într-o piață a jocurilor video care, în prezent, traversează o perioadă mai puțin favorabilă.
GTA 6, un joc extrem de așteptat
Jocul, care va fi lansat de Take-Two Interactive pentru consolele PlayStation și Xbox, ar putea depăși 1 miliard de dolari în precomenzi, înainte chiar de a fi disponibil publicului larg, potrivit estimărilor analiștilor de la DFC Intelligence, notează FT.
Veniturile totale din primele 12 luni de la lansare sunt așteptate să atingă 3,2 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă o dublare față de succesorul său din 2013.
Acest succes ar depăși cu mult încasările filmelor de top din 2024, cum ar fi Inside Out 2, care a adunat 1,7 miliarde de dolari, și Deadpool & Wolverine, cu 1,3 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI – Fanii Assassin’s Creed sunt entuziasmați de întoarcerea neașteptată a lui Ezio
Strauss Zelnick, directorul executiv al Take-Two, a declarat pentru Financial Times că, deși nu își declară victoriile înainte de a se întâmpla, anticiparea pentru GTA 6 este extrem de mare și echipa de dezvoltare, Rockstar Games, va livra cu siguranță un produs fenomenal. „Este greu să nu fim optimiști”, a adăugat el.
De mai bine de un deceniu, fanii jocurilor Grand Theft Auto așteaptă cu nerăbdare continuarea seriei cinematice, care va aduce în prim-plan o pereche de criminali, inspirată de Bonnie și Clyde, ce vor semăna haos în orașul Vice City. Primul trailer al jocului, lansat în decembrie 2023, a fost vizionat de peste 225 de milioane de ori pe YouTube.
Chiar dacă succesul anticipat al GTA 6 pare să fie o excepție în industria jocurilor video, care se confruntă cu o perioadă de scădere, impactul său ar putea revitaliza întregul sector.
De la 2022, industria jocurilor a suferit pierderi semnificative, cu aproximativ 33.000 de locuri de muncă pierdute, iar companii mari, inclusiv Take-Two, Electronic Arts și Ubisoft, au trecut prin restructurări.
Totuși, Zelnick consideră că piața va începe din nou să crească, cu un program impresionant de lansări pentru 2025 și dincolo de această dată.
În ciuda acestui optimism, consultanța Ampere Analysis preconizează o creștere modestă de doar 2,2% a cheltuielilor consumatorilor pe jocuri și servicii în 2025, până la 195 miliarde de dolari.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!