Prețurile din mediul online au avut, în general, o evoluție sub rata inflației, în ultimele luni fiind observate scăderi importante la prețul produselor alimentare, conform unei cercetări realizate de Institutul Național de Statistică (INS) asupra prețurilor din mediul online. Aceasta confirmă economiile pe care consumatorii le pot face prin intermediul comerțului electronic. Cercetarea s-a desfășurat pe o perioadă de trei ani (2020-2023).
„Institutului Național de Statistică confirmă ceea ce noi am spus dintotdeauna: cumpărăturile online înseamnă economii de timp și bani. Studiul arată că nu doar categoriile deja tradiționale pentru comerțul electronic, precum produsele electro-IT sau fashion, ci și alimentele, dacă sunt cumpărate online, pot fi găsite la prețuri mai mici. De cealaltă parte, vedem că de aceste prețuri mai mici profită din ce în ce mai mulți români care au ales să își facă piața online, în loc să alerge din magazin în magazin după produsele preferate. Având acces rapid la diferite site-uri și instrumente de comparare a prețurilor, cumpărătorii pot găsi cele mai bune oferte pentru produsele dorite, asigurându-se că aleg cele mai bune prețuri pentru ei.
În contextul dezbaterilor macro-economice din spațiul public, cercetarea INS mai relevă un aspect important, anume efectul comerțului electronic în combaterea inflației. Mai mult, pe măsură ce tot mai multe magazine online românești aleg să vândă produsele lor în străinătate, sectorul își va consolida impactul pozitiv pe care îl are deja în echilibrarea balanței comerciale a României”, a declarat Cristi Movilă, președinte ARMO.
Produsele alimentare vândute de magazinele online au cunoscut scăderi semnificative de preț în ultimele luni. Spre exemplu, în luna mai față de aprilie 2023, laptele de 1,5% grăsime s-a ieftinit cu 7%, cel de 3,5% a avut, în medie, un preț cu 9,4% mai mic, iar prețul uleiului de floarea soarelui a scăzut cu 3,5%, potrivit INS. Reducerile de preț au continuat și în iunie, la laptele de 1,5% grăsime cu 4,7%, făină, cu 4,5% și ulei de floarea soarelui cu 3,7%. Alte produse măsurate de INS, la care au fost constatate reduceri de preț în mediul online, sunt merele, fasolea, untul, pâinea, mălaiul.