Tinerii din Generația Z, cu vârste între 23 și 27 de ani, sunt mai preocupați de viitor și de propria dezvoltare decât generațiile anterioare, potrivit unui studiu Deloitte realizat în nouă țări europene, inclusiv România, notează Ziarul Financiar.
Conform cercetării, 83% dintre acești tineri își planifică viitorul, iar 38% dintre ei își stabilesc obiective pe termen de cel puțin trei ani.
Generația Z este urmată de Millenniali (28-42 ani), dintre care 81% își fac planuri de viitor, și de Generația X (43-55 ani), cu 71% planificare.
În ceea ce privește siguranța financiară, tinerii din Generația Z sunt la același nivel cu celelalte grupe de vârstă, însă sunt mai puțin preocupați de economii și finanțe personale, fiind mai relaxați datorită condițiilor economice favorabile și a oportunităților de angajare.
Studiul relevă că Generația Z adoptă o abordare diversificată în achiziționarea de produse de asigurare, preferând canale online, aplicații mobile sau soluții integrate în alte servicii, în timp ce pentru produse complexe, cum ar fi asigurările de viață sau locuință, preferă intermediari tradiționali, precum agenți sau brokeri.
Gen Z, axată pe bunăstarea personală și sănătate
Generația Z se remarcă printr-un interes crescut față de bunăstarea personală, 26% dintre ei alocând resurse pentru îngrijirea de sine și experiențe noi.
Deși economisirea pentru pensie nu este o prioritate, acești tineri investesc în sănătate (24%) și în dezvoltarea de competențe noi (18%).