Un capitol de mare succes din istoria Ford din Europa sa încheiat pe 7 iulie, când ultimul hatchback subcompact Fiesta a ieșit de pe linia de asamblare din Köln, Germania. Dar mai există speranțe pentru fanii mașinilor mici Ford din Europa. În timp ce Fiesta alimentată cu motor cu combustie internă a dispărut definitiv, Ford spune că electrificarea ar putea oferi o șansă de a readuce modelul în viitor.
Șeful Ford Europe, Martin Sander, a declarat într-un interviu pentru Automotive News Europe că producătorul auto nu exclude construirea unui înlocuitor electric cu baterii pentru Fiesta.
Dacă acest lucru s-ar întâmpla, Fiesta EV ar fi probabil o versiune a viitorului vehicul EV mic, accesibil, de la Volkswagen, a spus Sander. Când a fost întrebat dacă Ford ar lua o versiune a platformei MEB Entry de la VW pentru vehiculele electrice mici, el a spus că producătorul auto are „o cooperare foarte constructivă și pozitivă cu Volkswagen și că este posibil să exploreze oportunități de a duce asta la următorul nivel”.
„Nu s-a decis nimic, dar nu vreau să exclud acest lucru”, a remarcat Sander.
Ford are deja un acord cu Volkswagen Group pentru a construi două vehicule electrice bazate pe platforma MEB a producătorului auto german. Unul dintre ele este SUV-ul compact electric Ford Explorer, care va fi construit la aceeași fabrică din Köln ca și modelul Fiesta.
SUV-ul va ajunge în dealerile europene la începutul anului viitor, cu un preț de aproximativ 45.000 de euro. Începând de anul viitor, Centrul EV din Köln al Ford va începe, de asemenea, să producă un al doilea model bazat pe MEB, descris ca un „crossover sport” – cel mai probabil versiunea în stil coupe a Explorer electric.
Fabrica din Köln a beneficiat de o renovare de 2 miliarde de dolari pentru a construi vehicule electrice bazate pe platforma MEB a grupului VW, așa că teoretic ar putea găzdui producția unui vehicul electric mic derivat din viitorul vehicul EV de sub 25.000 de euro (27.700 de dolari) al Volkswagen, previzualizat de conceptul ID.2.
Ford a ieșit de pe piața mașinilor mici din Europa, după ce costurile respectării standardelor de emisii din ce în ce mai stricte au devenit prea mari pentru a avea sens din punct de vedere economic.
„Vehiculele mai mici reprezintă o marjă mai mică. Nu avem dimensiunea grupului Volkswagen sau Stellantis în Europa. Vehiculele mici precum Fiesta nu sunt centrul Ford Motor Company”, a spus Sander.
Desigur, electrificarea ar putea schimba acest lucru, așa că rămâne de văzut dacă Ford, care s-a angajat să devină complet electric în Europa până în 2030, va ajunge la un acord cu Volkswagen privind utilizarea platformei sale MEB Entry pentru vehiculele electrice mici.