Magazinele de la metrou, închise cu scandal, după avertizarea pompierilor că sunt baricade în calea salvării oamenilor, în cazul unei catastrofe în subteran vor reapărea în curând. Ministerul Transporturilor vrea să le reînfiinţeze inclusiv în spaţiile pentru mentenanţă tehnică, transmite Antena 1.
În aprilie 2021, directorul Metrorex de atunci făcea senzaţie – demola cu ranga magazinele de la metrou. Zeci de chioşcuri au dispărut atunci. Metrorex vrea să le reînfiinţeze.
Dacă acum spaţiul de la metrou este gol, în curând ar putea să apară magazine alimentare. Vor avea un design modern şi vor fi constuite cu ajutorul unor arhitecţi. Cei care călătoresc cu metroul îşi vor putea cumpăra de aici apă, cafea sau sendvişuri.
„O să avem un parteneriat cu Facultatea de Arhitectură. Pentru că nicio staţie nu seamănă cu cealaltă. Va fi un concept unitar şi va fi în concordanţă cu ce este afară. Una e la Universitate, alta e la Piaţa Sudului sau la Aurel Vlaicu”, a declarat Mihai Barbu, preşedinte CA. Metrorex.
Magazinele vor primi autorizaţie doar cu aprobarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. Călătorii sunt sceptici, însă.
„Dacă le construiesc într-un mod sustenabil, diferit, dacă le construiesc într-un mod modern, organizat, dacă vor câştiga licitaţiile firme care chiar merită să câştige, atunci da. Data trecută a fost cam debandadă. Nu existau reguli, calitatea produselor nu era bună”. „Aş putea să compar cu alte oraşe mari în care am fost. Ar trebui să fie amenajat de aşa natură încât să oferi publicului diferite produse. Măcar la intrare, dacă nu pe ganguri”. „Cafea, un suc, ceva de mâncat, un covrig. Ar fi ok. Am simţit lipsa lor”, spun călătorii.
Bugetul Metrorex ar putea creşte
Şefii metroului spun că vor magazinele înapoi şi pentru călători, dar şi ca să mai umfle bugetul Metrorex.
„Ne dorim să aducem venituri suplimentare pentru companie. Cred că aceasta este o variantă mai bună decât să majorăm tariful de călătorie”, mai spune Mihai Barbu, preşedinte CA. Metrorex. .
„Îmi vine greu să cred că o să facă Metrorex bani atât de mulţi din închirirerea acestor spaţii, încât să-şi acopere găurile din buget şi să mai aibă şi ceva bani de întreţinere. Astea-s poveşti”, a declarat Ionuţ Ciurea, Asociaţia Pro infrastructura.
Metroul din Bucureşti transportă, zilnic, în medie, 600.000 de mii de pasageri.
Spațiile comerciale de la metrou – paragină, ilegalitate și nepăsare. FOTO
UPDATE: Reprezentanții Metrorex ne-au precizat următoarele: “Dintr-un total de 325 de spații comerciale existente în stațiile de metrou înainte de începerea acțiunilor de eliberare, în acest moment mai sunt 79 de spații comerciale în stațiile de metrou de pe raza Sectorului 3. Ținând cont că Metrorex depinde de răspunsul Primăriei Sectorului 3, nu putem estima când vor fi eliberate acele spații. Pentru un punct de vedere cu privire la această situație, vă recomandăm să vă adresați Primăriei Sectorului 3. În prezent se află în analiză modalitățile de valorificare a potențialului comercial din stațiile de metrou. Se are în vedere atât programul de refacere a finisajelor din stațiile de metrou, cât și obținerea avizelor, acordurilor și aprobărilor în acord cu legislația în vigoare. În speranța că aceste informații vor fi utile demersurilor dumneavoastră jurnalistice, vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate pentru o bună colaborare și pe viitor”.
Persoane fără adăpost și cerșetori își fac veacul printre spațiile comerciale de la metroul bucureștean, lăsate în paragină după ce au fost închise de Cătălin Drulă. Mai sunt însă și magazine deschise.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!