Corporația cunoscută anterior ca Facebook are un nou nume, Meta, notează BBC.
Vor exista în continuare Facebook și Instagram și toate platformele familiare, deoarece aceasta este doar un rebranding al companiei-mamă.
Noul nume invită, de asemenea, oamenii să participe la „următorul capitol” – o călătorie 3D în metavers, pe care Zuckerberg îl vede ca fiind viitorul internetului.
Dar, unii analiști se întreabă dacă publicul va avea suficientă încredere în firmă pentru a lua parte la noua viziune a lui Mark Zuckerberg.
Contează Meta?
Noul nume a produs milioane de căutări online, spun analiștii.
Întrebările populare au inclus:
Ce este Meta? Ce înseamnă Meta? Cu ce scop a fost creat Meta?
Conform Oxford English Dictionary sunt disponibile diferite definiții ale meta – ca prefix „indică schimbare, transformare, permutare sau înlocuire” sau „dincolo, deasupra, la un nivel superior”.
Compania spune că principalul termen este „dincolo”.
Este cumva și o șansă poate și spăla imaginea care a apărut în presă din ultima vreme. Cu toate acestea, un analist de la Forrester a remarcat că „o schimbare a numelui nu șterge brusc problemele care afectează compania”.
Oficial este vorba despre viitor.
„Noul nostru brand arată în ce direcție se îndreaptă compania noastră și viitorul pe care dorim să îl construim”, a spus Meta.
Acea destinație este metaversul.
Va funcționa acest rebranding ?
Analistul de tehnologie Benedict Evans, a caracterizat motivația Facebook astfel: „Dacă există ceva după smartphone-uri, Facebook vrea să fie proprietar, nu chiriaș”.
Dar este acest metavers locul potrivit pentru a deveni proprietar ?
Întrebarea principală pentru consumatorul general este: „Care este lucrul pe care trebuie să îl facem, de fapt, cu acest metavers?”
Azeem Azhar, autorul cărții Exponential spune: „Încă suntem în căutarea acelei aplicații absolut ucigașă pentru aceste tehnologii de realitate virtuală și realitate augmentată”.
Și, dacă reușește, mai degrabă decât să înlocuiască tehnologia existentă, metaversul va sta alături de el. „Sunt în jur de 20 ani de când mesajele text au devenit populare și oamenii încă trimit mesaje text, chiar dacă există atât de multe alte moduri prin care putem comunica unii cu alții.”
Cât de sigur și de privat este metaversul ?
După toate scurgerile de informații și acuzațiile aduse la adresa Facebook în ultimul timp, vor mai avea oamenii încredere în lumea pe care dl. Zuckerberg a construit-o pentru a le menține în siguranță și datele lor private ?
The Guardian a sugerat că agenții de publicitate ar putea viza anunțuri bazate pe „limbajul tău corporal, răspunsurile tale fiziologice, știind cu cine interacționezi și cum”.
Mike Proulx, director de cercetare al companiei Forrester, a declarat: „Fără încredere, planurile metaverse ale Meta sunt deja în pericol”.
Dl. Zuckerberg și colegul Meta, Nick Clegg, fostul vicepremier al Marii Britanii, au încercat să abordeze această situație.
Dl Clegg a remarcat că au existat ani pentru a face reglementări și a crea tehnologia corectă, în timp ce domnul Zuckerberg a spus: „Confidențialitatea și siguranța trebuie să fie integrate în metavers încă din prima zi”.