Dacia va avea o echipă din fabrică care va participa la raliul Dakar, în 2025, și va folosi combustibili sintetici, a declarat CEO-ul mărcii Denis Le Vot.
„Dakar devine un laborator pentru mobilitatea cu emisii reduse de carbon”, a spus Le Vot.
Le Vot nu a spus ce fel de mașină va concura Dacia, dar susține că partenerul tehnic va fi Prodrive, o companie de curse care a construit intrări la Dakar pentru Volkswagen, Peugeot, Citroen sau Toyota.
Echipa va avea o cursă de testare în 2024, a spus el, cu o intrare oficială în 2025.
Combustibilii sintetici vor fi dezvoltați și furnizați de Aramco, care va fi partener cu Renault Group și Geely într-un proiect planificat pentru dezvoltarea și construirea de motoare cu ardere internă numit Horse.
CEO-ul Grupului Renault, Luca de Meo, a declarat că e-combustibilii sintetici, care pot fi produși folosind energie regenerabilă, ar fi o potrivire bună pentru Dacia, o marcă de buget despre care a spus că va merge pe varianta complet electrică „cât mai târziu posibil”, pentru a menține prețurile scăzute.
Uniunea Europeană va crea o excepție pentru e-combustibili în reglementările privind emisiile din 2035, care impun zero emisii pentru mașinile noi vândute.
Echipa va include „abilitățile interne” ale Renault Group, care e activ în cursele de Formula 1 și de curse de anduranță sub marca Alpine, a spus Le Vot.
CEO-ul Dacia susține că cursele Dakar se potrivesc, de asemenea, cu accentul recent al Dacia pe marketingul aventurii în aer liber, inclusiv noul concept car Manifesto, un buggy electric off-road.