Cumpărarea unei fabrici ar permite Chinei să-și dezvolte influența în apreciata industrie auto din Germania
Companiile chineze au investit într-o serie de industrii în Germania, cea mai mare economie a Europei, de la telecomunicații la robotică, dar încă nu au înființat producția tradițională de mașini acolo, în ciuda faptului că Mercedes-Benz are doi acționari mari chinezi. Acum, oficialii chinezi și producătorii de automobile se uită la fabricile germane, programate pentru închidere și sunt interesați în mod special de site-urile Volkswagen, scrie Reuters.
Orice astfel de mișcare ar putea marca o sensibilă investiție politică a Chinei. VW a fost mult timp un simbol al priceperii industriale a Germaniei, acum amenințată de o încetinire a economiei globale care lovește cererea și de o tranziție lentă la tehnologiile ecologice. Fabricarea de mașini în Germania pentru vânzare în Europa, ar permite producătorilor chinezi de vehicule electrice să evite plata tarifelor UE pentru mașinile electrice, importate din China și ar putea reprezenta o amenințare suplimentară pentru competitivitatea producătorilor europeni.
În timp ce ofertele ar putea veni de la firme private, firme de stat sau asociații mixte cu companii străine, autoritățile chineze își rezervă dreptul de a aproba anumite investiții în străinătate. Deciziile de investiții ar depinde de poziția noului guvern german față de China, în urma alegerilor din februarie, mai spune sursa citată. Economiile celor două țări au interacționat profund în cei 16 ani de mandat ai Angelei Merkel, alimentate de investiții și exporturi de la producătorii germani de automobile în China. Dar relațiile s-au răcit, pe măsură ce actuala coaliție face eforturi pentru a reduce dependența de China. Ministrul de Externe, Annalena Baerbock, l-a descris pe președintele Xi Jinping ca „dictator”, iar China drept rival.
Volkswagen explorează utilizări alternative pentru fabricile sale din Dresda și Osnabrueck, în cadrul unui efort de reducere a costurilor. Cel mai mare producător auto din Europa, care deține mărci precum Porsche, Audi și Skoda, a înregistrat o scădere a vânzărilor, pe fondul concurenței crescânde din partea companiilor chineze.
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube