Compania CFR Marfă că a vândut 45 de locomotive şi 56 de vagoane considerate „active excedentare”, după ce ANAF a fost de acord să ridice sechestrul pus din cauza datoriilor companiei la bugetul public. Locomotivele şi vagoanele, considerate „active excedentare”, au fost cumpărate de companii private, pentru acestea încasându-se peste 55 de milioane de lei fără TVA, CFR Marfă va continua vânzarea de astfel de bunuri, un anunţ în acest sens urmând a fi publicat luna aceasta.
„Ca urmare a obţinerii acordului Administraţiei Naţionale de Administrare Fiscală de valorificare şi ridicare sechestru s-au încasat 55,24 milioane lei (la care se adaugă TVA) pentru 45 de locomotive şi 56 de vagoane. Firmele declarate eligibile care au achitat bunurile ofertate au fost: Banat Green Trading (2 locomotive), Laromet Transib (2 locomotive), Marsim Strei (2 locomotive), Tehnotrans Feroviar (1 loomotivă.), Ukrainian Global Trading (1 locomotivă), Vest Trans Rail (1 locomotivă), GFR (31 locomotive), Magro Util (1 locomotivă), Nitramonia (52 vagoane), Tim Rail Cargo (4 vagoane) şi Unicom Tranzit (4 locomotive). Precizăm faptul că procesul de valorificare va continuă, astfel că în cursul lunii septembrie anunţul de valorificare va fi republicat pe site-ul www.cfrmarfa.com pentru vagoanele şi locomotivele rămase neachiziţionate”, informează, miercuri, printr-un comunicat, CFR Marfă.
Scoaterea la vânzare a bunurilor are loc după ce compania a făcut publică în data de 6 iulie 2023 intenţia de valorificare prin înţelegerea părţilor a 7.157 de vagoane şi 508 locomotive „în scopul maximizării veniturilor şi accelerării procesului de stingere a ajutorului de stat”.
Conform companiei, „având în vedere faptul că CFR Marfă a reuşit să valorifice active excedentare la valori superioare celor evaluate, oferta va fi reluată până la epuizarea lotului de vagoane şi locomotive scos iniţial spre valorificare”.
Sumele obţinute în cadrul acestui proces de valorificare de active excedentare sunt folosite exclusiv pentru stingerea ajutorului de stat declarat nelegal prin decizia Comisiei Europene, precizează CFR Marfă.
SNTFM CFR Marfă SĂ este operatorul naţional de transport feroviar de marfă, care deţine o cotă de 31,6% din piaţa transporturilor feroviare de marfă din România, la nivelul primului trimestru al anului 2023, în creştere cu 2,3 % faţă de aceeaşi perioada a anului trecut.
De mulţi ani compania acumulează datorii. Cel mai recent bilanţ, depus anul acesta pentru anul trecut şi publicat de Ministerul Finanţelor Publice arată că CFR Marfă a raportat o pierdere de 153.311.545 lei şi profit zero, la o cifră de afaceri de 689.895.001 lei şi un număr de 3246 salariaţi anul trecut. În 2021 compania a raportat pierderi de 351.759.979 de lei.