Planul de Administrare al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA pentru perioada 2023 – 2027, care stabileşte acţiunile, resursele şi indicatorii de performanţă financiari şi nefinanciari pentru următorii patru ani, a fost aprobat.
Conform documentului, necesarul total de finanţare din fonduri publice activităţilor din perioada stabilită, determinat conform prevederilor legale în vigoare, este de 24 miliarde de lei.
„Principalele ipoteze luate în considerare pentru fundamentarea Planului de Administrare se referă pe de o parte la implementarea riguroasă şi completă a Programului de acţiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă aprobat prin HG nr. 1302/2021, cu modificările şi completările ulterioare, iar pe de altă la asigurarea integrală a finanţării necesare din fonduri publice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, se arată în comunicat.
Planul de Administrare al companiei explică necesitatea dezvoltării transportului feroviar din România, prin transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă, având în vedere că o astfel de abordare poate genera efecte privind creşterea semnificativă a eficienţei economice a sistemului naţional de transport şi reducerea anuală cu circa 4% din PIB a costurilor economiei naţionale privind transporturile, prin reducerea cheltuielilor de finanţare a costurilor generate de transportul rutier.
Compania feroviară precizează că Planul de administrare al CFR S.A. asigură conformitatea cu o serie de acte normative care reglementează activitatea în domeniul transportului feroviar.
De asemenea, se are în vedere Programul de Guvernare pentru perioada 2021-2024, Master Planul General de Transport al României (aprobat prin HG nr 666/2016), Programul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030 (aprobat prin HG nr 1312/2021), Programul de acţiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă (aprobat prin HG nr 1302/2021) şi Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare (aprobată prin HG nr 985/2020).