CFR Infrastructură anunţă că, după aproape 20 de ani, trenurile vor circula din nou în curând pe un pod feroviar din ţară, cel de la Grădiștea, Giurgiu.
CFR Infrastructură a anunțat, joi, că a fost ridicat primul dintre cele cinci tabliere pe structura de susținere provizorie, potrivit antena3.ro.
Compania anunță că operațiunea de ridicare a elementului, care are o greutate de 270 tone, a fost efectuată de constructor cu ajutorul unei macarale de mare tonaj (750 tone).
În total vor fi 5 tabliere, în următoarele 3 săptămâni urmând a fi ridicate și celelalte 4.
Este vorba despre podul de la Grădiștea. Trenurile vor circula din nou în curând pe noul pod.
„Lucrările de ridicare a acestor tabliere vor fi efectuate înainte ca podul să fie coborât, cu ajutorul unor cricuri hidraulice, pe structura de susținere finală. Întreaga operațiune de ridicare și asamblare a tablierelor prezintă un grad mare de complexitate, fiind o premieră în cadrul proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare din România”, arată CFR Infrastructură.
Compania anunță că lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Vidra și Comana, inclusiv la noul pod de la Grădiștea, au ajuns la un stadiu fizic de 92 %.
Linia de 12 km va avea cu 24 de lucrări de artă și două clădiri la standarde europene pentru publicul călător. Vor fi 4 poduri feroviare, 2 viaducte cu 27 de deschideri, în direcția Giurgiu, respectiv 8 deschideri, în direcția București, 10 podețe, 8 subtraversări pentru mamifere mici și două clădiri noi pentru publicul călător – Grădiștea și Comana.
„După aproape 20 de ani, trenurile vor circula din nou în curând pe noul pod feroviar de la Grădiștea”, transmite CFR Infrastructură.
Dolj: ABA Jiu continuă monitorizarea zonei unde s-au răsturnat vagoanele CFR
Potrivit ABA Jiu, angajaţi ai instituţiei acţionează în continuare pentru evacuarea prin pompare a apei curate din groapa săpată, impermeabilizată cu geotextil, la punctul de la Preajba şi dirijarea acesteia în aval. De asemenea, s-a administrat material absorbant pe sectorul situat între podul de cale ferată de la Cârcea până la barajul de la Preajba pentru neutralizarea biodieselului care se mai strânsese în ochiurile de apă.
“Firma de depoluare a GFR continuă administrarea de spumă în groapa săpată sub podul CF de la Cârcea şi în amonte de barajele absorbante de pe canalul format de izvorul “Cismeaua” până la şoseaua naţională Craiova – Caracal”, precizează ABA Jiu.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!