Ministrul Daniel David spune că reglementările actuale limitează accesul altor profesori la posturi de prestigiu și afectează buna funcționare a instituțiilor de învățământ
Candidatul coaliției PSD-PNL-UDMR la alegerile prezidențiale din 4 mai 2025, Crin Antonescu, este implicat într-o controversă legată de blocarea postului său de profesor titular de istorie la cel mai prestigios liceu din Tulcea, timp de 24 de ani. Informațiile au fost dezvăluite într-o anchetă realizată de G4Media, EduPedu și Info Sud-Est, confirmată ulterior de Ministerul Educației și de Crin Antonescu.
Blocarea postului s-a realizat în conformitate cu legea, care prevede că demnitarii pot beneficia de păstrarea postului titular pe durata mandatelor, fără nici o limită de timp. Această reglementare a permis ca locul de muncă al lui Crin Antonescu să rămână indisponibil timp de mai bine de două decenii.
Această situație a generat dezbateri, privind impactul blocării pe termen lung a posturilor titularizate în sistemul de învățământ. Criticii susțin că reglementările actuale limitează accesul altor profesori la posturi de prestigiu și afectează buna funcționare a instituțiilor de învățământ.
Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că acest caz, ca și cel al președintelui Iohannis, vor fi analizate în cadrul unui „diagnostic complet al sistemului de Educație”, care va fi prezentat în luna mai. „Toate aceste situații țin de reglementările existente. Vom analiza aceste aspecte pentru a găsi soluții care să alinieze sistemul nostru la cele mai bune practici europene”, a precizat ministrul.
Ministrul a precizat că alte puncte cheie ale analizei vor include trecerea elevilor din clasa a IV-a în clasa a V-a, dar și examenul național la final de clasa a VIII-a. Acestea vor fi evaluate, în raport cu practicile din alte sisteme educaționale europene, pentru a identifica soluții care să răspundă mai bine nevoilor elevilor și profesorilor.
„Ne dorim un sistem de educație adaptat realităților din România, dar aliniat la standardele europene. Modificările legislative vor fi fundamentale pe acest diagnostic, astfel încât să rezolvăm problemele structurale ale învățământului”, a adăugat ministrul.
Anunțul vine contextul în care sistemul de învățământ din România se confruntă cu diverse provocări, de la lipsa cadrelor didactice și infrastructura deficitară, până la performanțele scăzute la testele internaționale.
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube