Compania britanică Burberry avertizează asupra scăderii tot mai accentuată a cererii de produse de lux, a doua scădere din noiembrie 2023 încoace. De altfel, compania avertizează că va urma o perioadă dificilă și schimbă direcția creativă, într-o nouă lovitură pentru investitori, notează Reuters.
Avertismentul față de profit al companiei Burberry, care a venit după ce anterior afirmase că va avea dificultăți în a-și îndeplini obiectivul în privința veniturilor, este un eșec pentru directorul general Jonathan Akeroyd.
Sectorul global, inclusiv grupul francez de lux LVMH, care deține Louis Vuitton, Dior, este afectat de cererea mai slabă, dar pentru Burberry momentul este deosebit de dificil.
Prima colecție a lui Lee a sosit în magazine în septembrie, cu scopul de a alimenta interesul pentru brand cu produse de mai bună calitate și cu prețuri mai mari, cum ar fi geanta „Knight” din piele de dimensiuni medii, de 2.890 de lire (3.582 de dolari).
Acțiunile Burberry au scăzut cu 7,4%, extinzând pierderile din ultimul an la 44%, în timp ce LVMH a scăzut cu 1%, iar Kering, care își revizuiește marca vedetă Gucci, a scăzut cu 1,4%.
Investitorii vor afla mai multe despre starea sectorului cu actualizări de la Kering pe 8 februarie și Hermes pe 9 februarie.
Directorul general al Burberry a rămas încrezător în abordarea sa.
„Suntem foarte entuziasmați de strategia pe care o avem în față și ne concentrăm pe execuție, dar dacă mediul macro încetinește pentru sectorul nostru, acest lucru vine cu provocări suplimentare”, a declarat Akeroyd, CEO din aprilie 2022.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!