Ancheta Uniunii Europene cu privire la subvențiile pentru vehiculele electrice fabricate în China exportate în Europa ar putea face mai mult rău decât bine, a spus vineri directorul financiar al BMW, avertizând asupra unei eventuale reacții a Beijingului.
Walter Mertl a spus că nu a aprobat tarifele punitive și că ancheta îi va proteja pe cei care nu au vânzări semnificative în China, dar ar avea un impact asupra tuturor producătorilor de automobile care își desfășoară afaceri acolo.
„Reacția, ca un bumerang, poate fi mai mare decât ne-am imaginat”, a spus el, referindu-se la potențialele represalii ale Chinei asupra producătorilor de mașini europeni.
China este cea mai mare piață pentru cei trei producători de automobile de top din Germania. BMW exportă iX3 din China în Europa și va exporta Mini de anul viitor, lăsându-l vulnerabil la posibile tarife UE la importurile din China, precum și la orice reacții din partea Chinei la vânzările sale în țară.
În timp ce 90% dintre mașinile BMW vândute în China sunt produse la nivel local, unele materiale sunt expediate din Europa în China, a spus Mertl.
China a condamnat ancheta UE, care a început oficial joi, ca fiind neconformă cu regulile Organizației Mondiale a Comerțului și în detrimentul creșterii globale a vânzărilor de vehicule electrice.
Vorbind înaintea rezultatelor BMW pentru trimestrul al treilea, la începutul lunii viitoare, Mertl a spus că compania va putea prezenta „cifre bune” în conformitate cu previziunile sale ridicate pentru o marjă de 9-10,5% pe profit înainte de dobânzi și impozite.
Întrebat dacă producătorul de automobile premium a observat o cerere redusă de vehicule electrice raportată de Volkswagen în ultimele săptămâni, Mertl a spus că vânzările de vehicule electrice sunt în creștere și că compania este pe cale să își atingă obiectivul de 15% vânzări complet electrice pentru la anul.
Unele probleme ale lanțului de aprovizionare în logistică și transport au persistat și ar putea continua în următoarele șase luni, a adăugat el.