Europa ar trebui să renunțe la planul de a interzice vânzarea de autoturisme noi cu motoare pe combustie din 2035, susține Oliver Zipse, directorul general al BMW.
Acesta a argumentat că o astfel de măsură ar accentua dependența de lanțul de aprovizionare cu baterii din China și că Europa ar trebui să valorifice propriile tehnologii, relatează Reuters.
Zipse a făcut apel la o abordare tehnologică mai diversificată, menționând soluții precum combustibilii sintetici și mașinile cu celule de hidrogen, subliniind că Europa trebuie să fie mai competitivă și optimistă în contextul actual.
„O corectare a obiectivului privind 100% automobile electrice pe baterie în 2035, în cadrul unui pachet complet de reducere a emisiilor de CO2 ar oferi producătorilor europeni o mai mică dependență de China pentru baterii”, a declarat Zipse la Salonul auto de la Paris.
El a adăugat că o abordare neutră din punct de vedere tehnologic este crucială pentru a asigura succesul industriei auto europene.
În martie 2023, Uniunea Europeană a adoptat o directivă care cere ca toate mașinile noi vândute din 2035 să aibă emisii zero de CO2, ceea ce va interzice efectiv vânzarea mașinilor pe benzină și motorină și va reduce emisiile de CO2 cu 55% până în 2030, comparativ cu 2021.
Mai mulți producători auto europeni, inclusiv BMW, Volkswagen și Renault, au cerut relaxarea sau amânarea acestor obiective de teamă că vânzările de vehicule electrice ar putea fi mai mici decât se așteaptă, ceea ce ar genera amenzi substanțiale.
Totuși, Germania, unde BMW își are sediul, a respins ideea revizuirii obiectivelor, subliniind necesitatea de claritate pentru industria auto și urgența de a combate schimbările climatice.