Apple avertizează milioane de utilizatori de iPhone să nu mai folosească Google Chrome.
„Nu mai folosiți Google Chrome”, transmite Apple
Potrivit Forbes, Google are misiunea de a convinge utilizatorii Safari să treacă la Chrome.
În prezent, se bazează pe Safari pentru a genera cele mai multe cereri de căutare de pe iPhone-uri — acest lucru este posibil datorită unei înțelegeri financiare între Google și Apple, prin care căutările Google sunt setate implicit în Safari.
Dar această înțelegere ar putea fi curând restricționată de investigațiile privind monopolul din SUA și Europa. Așa că Google își pun în aplicare Planul B.
Apple vs. Google
Chrome are o bază de instalare de numai 30% în rândul utilizatorilor de iPhone – obiectivul Google este de a crește acest procent la 50%, aducând încă 300 de milioane de utilizatori de iPhone în interiorul propriului său ecosistem de date.
Apple, evident, dorește să împiedice acest lucru să se întâmple. Acei 300 de milioane de perechi de ochi generează venituri online serioase, iar odată cu schimbările în căutare prin introducerea AI-ului pe dispozitive, va deveni o luptă între retenție și conversie.
De aceea poate ai văzut panouri publicitare privind confidențialitatea Safari-ului Apple apărând în orașul unde locuiești. Ce a început ca o campanie locală în San Francisco a devenit acum globală.
Și în timp ce reclamele nu menționează Chrome, nici nu au nevoie. Nimic altceva nu contează. Împreună, Safari și Chrome dețin o cotă de piață mai mare de 90% pe dispozitivele mobile. Și pe iPhone, este o luptă directă între cele două.
Apple tocmai a ridicat ștacheta în această bătălie pentru confidențialitate cu un nou spot video care aplică „The Birds” al lui Hitchcock la confidențialitatea smartphone-urilor. Este puternic și memorabil, iar mesajul său este clar :”Dacă nu vrei să fii urmărit online, folosește Safari”.
Ceea ce înseamnă că, dacă nu vrei să fii urmărit online, nu folosi Google Chrome.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!