8 martie este Ziua Internațională a Femeii, zi care celebrează realizările femeilor și militează pentru progresul în materie de drepturi egale. Prima celebrare înregistrată a avut loc în 1911 în Austria, Danemarca, Germania și Elveția, când peste un milion de persoane s-au adunat pentru a susține drepturile femeilor. Dar lupta nu s-a încheiat, mai sunt încă multe concepții greșite de combătut, iar acestea nu se limitează doar la locul ocupat de femei în societate.
Conform ultimului recensământ, în România, femeile reprezintă 51,5% din populație. Cu toate acestea, România are cel mai mic procentaj de femei investitor, relevă sondajul eToro Retail Investor Beat. Conform sondajului, doar 33% din investitorii români sunt femei, iar această cifră a rămas aproape constantă în ultimii ani. Prin comparație, germanii au 40%, polonezii au 42%, cehii 37%, iar americanii 51% femei investitor. Americanii sunt, de fapt, singurii din întregul sondaj care se apropie de demografia reală. Iar acest lucru se întâmplă în contextul în care accesul la investiții în acțiuni locale și internaționale este cel mai ușor din istorie, datorită evoluției platformelor de investiții online.
Există însă progrese – la nivel global, numărul femeilor care încep să investească crește mai rapid decât cel al bărbaților. În ultimii doi ani, 31% dintre femei au început să investească, față de doar 20% dintre bărbați. Această tendință se manifestă și în România, dar creșterea este mai lentă, diferența fiind de doar 2% în favoarea femeilor.
Cel mai mare procent dintre femeile investitor din România sunt cele cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani (35%), urmate de cele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani (27%) și de cele de peste 55 de ani (24%). Cea mai mică categorie (14%) este reprezentată de femeile care s-au născut între 1969 și 1978, acum cu vârste cuprinse între 45 și 54 de ani. Aceasta este o constatare încurajatoare care arată că generațiile mai tinere sunt mai deschise să pornească pe această cale.
Rezultatul este, de asemenea, în concordanță cu un studiu realizat în SUA care arată că investițiile sunt deosebit de populare în rândul femeilor mai tinere: 71% dintre femeile din generația Z (născute intre 1997-2012) investesc, 63% dintre mileniale (n. 1981-1996), 55% din generația X (n. 1965-1981) și 57% din generația Baby Boomers (n. 1946-1964).
În cele din urmă, întrebarea este cum să avem mai multe femei investitor? Conștientizarea și educarea publicului cu privire la investiții pare să fie cheia. Femeile investitor dau, de asemenea, încredere celorlalte femei, arătând că investițiile sunt un proces care poate fi învățat. Faptul că încep să investească înseamnă că femeile își asumă responsabilitatea pentru finanțele lor și, de asemenea, pentru viitorul lor. Iar acest lucru este cu adevărat încurajator!
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!