Amazon a anunțat că intenționează să cheltuiască 1 miliard de euro, adică 972 de milioane de dolari, pe vehicule electrice pentru flota sa europeană.
Investiția ar urma să crească flota companiei la cel puțin 10.000 de furgonete electrice de livrare până în 2025, față de cele 3.000 pe care le operează deja, și la peste 1.500 de camioane electrice pe distanțe lungi. Aceasta face parte din obiectivul Amazon de a produce emisii nete de carbon zero până în 2040, notează CNN.
Amazon a declarat că se așteaptă, de asemenea, să livreze mai multe colete prin intermediul bicicletelor de transport electronic și pe jos, folosind stații de livrare amplasate central pe care le numește „hub-uri de micromobilitate”. Compania a precizat că operează deja astfel de hub-uri în 20 de orașe europene importante, printre care Londra, Munchen și Paris.
„În orașele europene în mod tradițional dense, hub-urile permit Amazon să opereze noi metode de livrare”, se arată în comunicatul companiei. Amazon se așteaptă să dubleze numărul acestor hub-uri până la sfârșitul anului 2025.
Amazon a declarat că investiția va contribui la stimularea inovației în întreaga industrie și va încuraja mai multe infrastructuri publice de încărcare, ceea ce va permite industriei de transport în general să reducă mai rapid emisiile.
„Rețeaua noastră de transport este unul dintre cele mai dificile domenii ale afacerii noastre de decarbonizare, iar pentru a ajunge la emisii nete de carbon zero va fi nevoie de o investiție substanțială și susținută”, a declarat directorul general al Amazon, Andy Jassy. „Implementarea a mii de furgonete electrice, camioane de cursă lungă și biciclete, ne va ajuta să ne îndepărtăm și mai mult de combustibilii fosili tradiționali.”
Numeroși producători auto își intensifică planurile de producție pentru vehiculele electrice de livrare. Unul dintre aceștia este Rivian, un nou venit în domeniul camioanelor electrice, în care Amazon a fost unul dintre primii investitori importanți. Rivian a anunțat luna trecută că a semnat un „memorandum de înțelegere” cu Mercedes pentru a lucra împreună la producția de camionete electrice în Europa.
Vehiculele de livrare, care parcurg rute scurte cu orare regulate, sunt relativ ușor de reîncărcat complet pe timp de noapte la depozitul unei companii.
Dar semiremorcile electrice reprezintă o provocare mai mare, deoarece tind să parcurgă rute pe distanțe lungi, ceea ce face dificilă o reîncărcare eficientă. Tesla, care plănuiește de ani de zile să introducă un semiremorcă electrică, urmează să livreze prima sa semiremorcă la Pepsi în decembrie, a declarat săptămâna trecută CEO-ul Elon Musk.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!