Marea majoritate a studenților folosesc deja ChatGPT pentru temele pentru acasă, ceea ce creează probleme în ceea ce privește plagiatul, copiatul și învățarea.
Potrivit lui Christian Terwisch, profesor la Wharton MBA, ChatGPT ar primi „un B sau un B-” la un examen de nivel Ivy League MBA în managementul operațiunilor, scrie Forbes.com.
Un nou studiu realizat de Study.com oferă o perspectivă revelatoare asupra impactului educațional al ChatGPT, un instrument online care stăpânește în mod surprinzător învățarea și limbajul uman.
Insider relatează că cercetătorii au supus recent ChatGPT la examenul de licență medicală din Statele Unite (examenul în trei părți folosit pentru a vedea dacă poți fi medic).
Într-un raport din decembrie, ChatGPT „a avut performanțe egale sau apropiate de pragul de trecere pentru toate cele trei examene, fără niciun fel de antrenament înainte”.
Lawrence, un profesor de la Weber State din Utah, care a făcut testul prin intermediul unui tweet, a scris un mesaj de follow-up pentru studenții săi cu privire la noua platformă de la OpenAI: „Sper să vă inspir și să vă educ suficient de mult încât să doriți să învățați cum să valorificați aceste instrumente, nu doar să învățați să trișați mai bine.”
De mii de ani, mașinile, instrumentele și programele informatice ne ușurează anumite sarcini. Suntem pe cale să externalizăm învățarea și educația către inteligența artificială? Și care sunt implicațiile, dincolo de sala de clasă, dacă o facem?
Având în vedere că 90% dintre studenți cunosc ChatGPT, iar 89% dintre respondenții la sondaj au declarat că au folosit platforma pentru a face o temă pentru acasă, aplicația platformei OpenAI este deja aici.
Rezultatele sondajului
48% dintre elevi au recunoscut că au folosit ChatGPT pentru un test sau teme acasă, 53% au folosit-o să scrie un eseu, iar 22% au pus-o să scrie o schiță pentru o lucrare.
72% dintre studenții universitari consideră că ChatGPT ar trebui interzis în rețeaua colegiului lor. (New York, Seattle și Los Angeles au blocat serviciul din rețelele școlilor publice).
82% dintre profesorii de colegiu sunt la curent cu ChatGPT.
72% dintre profesorii universitari care cunosc ChatGPT sunt îngrijorați de impactul acestuia asupra copiatului.
Peste o treime (34%) din totalul profesorilor consideră că ChatGPT ar trebui interzis în școli și universități, în timp ce 66% sunt de acord ca studenții să aibă acces la el.
Între timp, 5% dintre educatori spun că au folosit ChatGPT pentru a preda la o clasă.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!