13.7 C
București
marți, 26 martie 2024
AcasăȘtirile zilei5 strategii de marketing online pe care le poti aplica cu buget...

5 strategii de marketing online pe care le poti aplica cu buget redus

Au apus demult vremurile in care companiile se promovau cu succes prin panouri stradale, reclame in ziare sau flyere impartite la gura de metrou. Astazi totul se intampla online!

Romanii petrec peste 5 ore pe zi pe internet cautand in Google raspunsuri la intrebarile lor sau postand pe retelele sociale. Acest canal reprezinta o oportunitate pentru antreprenori, in special pentru cei aflati la inceput de drum.

Cu ajutorul unei strategii de marketing online bine puse la punct poti ajunge rapid la audienta pe care o targetezi, genera vanzari intr-un timp scurt si masura usor rezultatele actiunilor tale.

 

In acest articol iti vom prezenta cinci strategii de marketing online pe care le poti aplica chiar daca nu ai un buget de promovare considerabil. Mai mult decat atat, acestea iti pot conferi un avantaj competitiv in fata concurentilor tai.

 

1. Invata tehnicile SEO de baza

 

 

SEO este o practica care necesita mult studiu si dedicare pentru a genera rezultate. Motoarele de cautare precum Google isi actualizeaza constant algoritmii de sortare, iar Youtube si Facebook au devenit la randul lor programe complexe de sortare avand milioane de utilizatori.

Desi motoarele de cautare se actualizeaza periodic, vestea buna este ca factorii de pozitionare raman, in general, cam aceeasi. Ceea ce inseamna ca, tehnicile de promovare nu se schimba radical, ci doar se adapteaza la noile schimbari.

De aceea, ar fi recomandat sa inveti notiunile SEO de baza si sa le aplici pe propriul site. Nu numai ca vei avea sanse sa obtii pozitii fruntase in Google si sa ajungi la audienta targetata, dar vei putea sa iti cresti si leadurile in acest fel. Totodata, daca in viitor te vei gandi sa apelezi la o agentie specializata in SEO, vei putea urmari cu atentie daca procesul de optimizare decurge in directia buna.

 

2. Creeaza un canal de Youtube

 

Desi interesul pentru continutul video a crescut simtitor in ultimii ani, multe business-uri mici si medii ii ignora potentialul. Orice strategie de marketing online actuala ar trebui sa aiba in vedere si video marketingul. Mai mult decat atat, te poti promova astfel investind foarte putin.

Incepe prin a scrie scenarii de 1-3 minute in care sa raspunzi la posibile intrebari ale consumatorilor despre industria in care activezi. Foloseste o camera video sau chiar propriul telefon si creeaza un video. Pe masura ce vei investi timp in realizarea video-urilor te vei perfectiona, iar astfel iti vei creste brand awareness-ul si vei atrage clienti.

 

3. Implementeaza un software de retargeting

 

Daca ai un business online si ceva trafic constant pe site, implementeaza un software de retargeting. Acesta urmareste activitatea utilizatorilor pe site-ul tau prin cookie-uri si trimite automat mesaje personalizate acestora in timp ce se afla inca pe site, pe email sau pe Facebook. Astfel ii poti retargeta pe cei care s-au aratat interesati de produsele tale si iti poti creste rata de conversie la un cost de achizitie relativ mic.

 

4. Creeaza un cont de companie pe Google

  

Google My Business este un tool gratuit prin care iti poti lista compania in pagina cu rezultate Google sau in Harti, atunci cand cineva cauta compania ta sau produsele/serviciile pe care le oferi. Astfel, vei capata vizibilitate si vei atrage noi clienti.

In acest cont poti adauga numeroase detalii despre compania ta, de la locatie si program de functionare (daca exista), pana la imagini, articole sau alte noutati. Totodata, cu ajutorul acestui cont poti monitoriza recenziile publicate de clienti.

 

5. Listeaza-ti produsele pe Emag.ro

  

Indiferent de produsele pe care le comercializezi, trebuie sa le listezi si in Marketplace-ul Emag.ro.

Emag.ro este cel mai mare retailer online, avand peste 500.000 de vizitatori zilnic.

Pe langa baza impresionanta de clienti la care vei avea acces, ai posibilitatea sa testezi un nou canal de vanzare, cu investitii minime. Totodata, vei avea acces la statistici, rapoarte, dar si ultimele trenduri din e-commerce.

 

Concluzii

Cu toate ca marile branduri au inceput sa investeasca sume uriase in marketingul online, exista in continuare strategii care presupun investitii minime sau deloc, ce iti pot aduce beneficii semnificative.

Chiar daca ai business mic sau aflat la inceput de drum poti gasi numeroase idei de promovare in online, pe care le poti implementa chiar tu. Tot ce iti trebuie este un pic de timp pentru research, creativitate si o dorinta arzatoare de a-ti creste business-ul.

 

Cele mai citite

Jair Bolsonaro a stat două zile în ambasada Ungariei din Brasilia după ce i-a fost confiscat pașaportul

Fostul preşedinte de extremă-dreapta al Braziliei, Jair Bolsonaro, a petrecut două nopţi la ambasada Ungariei din Brasilia luna trecută, la doar câteva zile după...

ANRE: România poate avea până la 200.000 de prosumatori la finele anului

Aproximativ 200.000 de prosumatori vor fi la finalul acestui an dacă se menţine ritmul actual de creştere, de 4.000-5.000 de prosumatori pe lună, ceea...

Cine este BOBER, castorul care a devenit subiectul #1 în trending pe Twitter România

În peisajul digital contemporan, termenul „memecoin” a căpătat o nouă dimensiune, devenind nu doar o formă de divertisment, ci și o piesă intrigantă în...
Ultima oră
Pe aceeași temă