CFR Călători, vagoanele din anii ‘70

Într-un drept la replică adresat cotidianului “România liberă”, CFR Călători susține că are doar cinci vagoane scoase din uz, în acest moment, deoarece necesită reparații la roți.

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

05.01.2021 - 00:17

Întrebări esențiale

Ce face CFR Călători cu vagoanele scoase din uz?

Sindicaliștii din CFR Călători acuză conducerea companiei de stat că optează să repare vagoanele vechi, din anii ’70, în loc să se ocupe de ultimele achiziționate.

Sunt montate uși noi și instalații de aer condiționat, dar șasiurile sunt vechi de aproximativ 50 de ani.

Ce spune compania de stat?

CFR Călători susține, într-un drept la replică acordat RL, că are doar cinci vagoane scoase din circulație pentru reparații la roți.

Directorul CFR Călători, Dan Costescu, nu a putut fi contactat pentru a acorda un punct de vedere.

În realitate, CFR Călători are 150 de vagoane scoase din uz, reparații, revizii perioadice sau modernizări, au explicat, pentru cotidianul “România liberă”, sindicaliștii din cadrul companiei de stat.

“Sunt 150 de vagoane care necesită diferite reparții. Ei (nota redacției – reprezentanții companiei CFR Călători) s-au legat de lipsa unei virgule într-o enumerație, din analiza noastră. Vagoanele care nu rulează se pot vedea și în București și în țară. Să explice de ce sunt scose din uz”, a declarat, pentru “România liberă”, Adrian Nechita, prim-vicepreședinte al Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), specializat pe vagoane.

 

Vagoanele noi nu se repară

Sindicalistul ne-a mai explicat că CFR Călători nu repară ultimele vagoane achiziționate, alegând varianta celor din anii ’70 –’75, până în ’80, a căror mentenanță este mai costisitoare.

“Schimbăm doar ușile, scaunele, dar șasiurile sunt tot cele de până în anii ’80. Deci, mergem cu aceleași garnituri vechi și de aceea nu putem crește nici viteza de rulare. Viteza maximă de rulare rămâne de 140 de kilometri pe oră. Stăm pe loc. Nu progresăm. Nu sunt reparate ultimele serii de vagoane, cele achiziționate între 2008 și 2011. Sunt recondiționate cele din anii ’70 –’75. Costurile pentru mentenanță sunt semnificativ mai mari”, ne-a mai precizat Adrian Nechita.

Liderul sindical acuză anumite interese, care au condus alegerea unei anumite firme pentru asigurarea mentenanței vagoanelor, chiar dacă acest lucru presupune cheltuieli mai mari pentru compania de stat.

“Se pare că sunt probleme cu constructorul din Arad, de unde avem seriile de vagoane 2047 și 2057. De aceea, pentru că există interese, s-a decis să se repare vagoanele vechi, nu cele din 2008 - 2011”, ne-a mai declarat specialistul în vagoane.

Compania CFR Călători a oferit un drept la replică cotidianului “România liberă”, susținând că rulează cu garnituri noi, doar cinci vagoane fiind scoase din uz, în acest moment.

Reporterii RL au încercat să-l contacteze telefonic pe directorul general al CFR Călători, Dan Costescu, pentru a ne oferi un punct de vedere legat de acest subiect.

Până la închiderea ediției printate, directorul CFR Călători nu ne-a răspuns.

Sindicaliștii din CFR Călători vor declanșa acțiuni ample de protest, nemulțumiți de dorința Guvernului Florin Cîțu de a îngheța salariile din sistemul de stat.

Potrivit informațiilor obținute de cotidianul “România liberă”, sindicaliștii din transportul feroviar vor picheta sediile Guvernului, mai multor ministere, precum cele ale Transporturilor, Finanțelor, Economiei, Educației, Muncii și Sănătății, și mai multor ambasade, precum cele ale Statelor Unite ale Americii (SUA), Franței, Austriei și Germaniei.

Din cauza restricțiilor impuse de pandemia COVID-19, sindicaliștii vor protesta în grupri de câte 100 de persoane, în fața fiecărei instituții publice.

Alături de sindicaliștii din CFR Călători vor protesta mai multe organizații sindicale și organizații ale pensionarilor.

 

Chemarea la miting

Sindicaliștii din transportul feroviar au adresat o chemare publică la miting altor organizații sindicale, patronatelor și organizațiilor profesionale.

“Și în 2020,la fel ca în ultimii 6 ani, în ajun de Anul Nou,adică în ziua în care,încălcând o decizie obligatorie și definitivă a ICCJ, a iertat BCR și Raiffeisen Bank de returnarea către Statul Român a 170 milioane Euro, Guvernul de slugi servile ale globalismului/comunismului a venit cu un proiect de OUG privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene”, se arată în adresa sindicliștilor din CFR Călători, remisă ”România liberă”.

Sindicaliștii vor proteste în întrega Românie, cel mai probabil pe data de 24 ianuarie a.c..

“Propunem celor afectați de înghețerea salariilor și pensiilor,respectiv sindicatelor bugetarilor, îndeosebi transportatorilor și lucrătorilor din sănătate, declanșarea de manifestații stradale concomitent în Capitală și în țară! În condițiile ‛LEGII‛ , cu ‛pichete de până la 100 participanți‛ ,dar sute de pichete concomitent și organizat,de ziua obținerii, în 1859, prin revoltă populară, a dreptului națiunii române la întemeiere statală unitară, 24 IANUARIE, la orele 11.00.

Vizăm nu numai Piața Victoriei pentru a obliga Guvernul să își retragă mizeria legislativă, dar și sediul Ambasadei SUA pentru a ne exprima solidaritatea față de națiunea americană în lupta împotriva globalism-comunismului!”, se mai arată în adresa FSTFR.

Comentarii