25.5 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăInvestigații România LiberăZbor fără griji: Pasagerii din aeroportul Henri Coandă sunt informaţi despre drepturile...

Zbor fără griji: Pasagerii din aeroportul Henri Coandă sunt informaţi despre drepturile lor

În perioada 19 şi 26 aprilie, pasagerii din aeroportul Henri Coandă din Bucureşti vor primi informaţii utile despre drepturile pe care le au atunci când zborul lor este anulat sau întârziat, sau când întâmpină probleme în timpul călătoriei cu avionul. 

Experţi în drepturile consumatorilor vor oferi pasagerilor care vizitează centrul de informare din aeroport informaţii despre drepturile pe care le au în cazul în care apar probleme în legătură cu zborul lor sau cu pachetul de vacanţă, precum:

Citeşte şi Ţi-e frică să zbori cu avionul? Ce ar trebui să ştii înainte să te urci la bord

• dacă ţi se refuză îmbarcarea pentru că, de exemplu, au fost mai multe rezervări decât locurile din avion, deşi ai făcut check-in-ul la timp sau dacă zborul tău este anulat, ai posibilitatea de a alege între transportul până la destinaţia finală, sau rambursarea costului integral al biletului sau a părţii din bilet neutilizate; de asemenea, poţi avea dreptul la despăgubiri între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului;

• dacă zborul tău întârzie, compania aeriană trebuie să-ţi ofere mese gratuite, băuturi răcoritoare, două mesaje gratuite (telefon, fax sau e-mail), hotel şi transport gratuit, în cazul în care ai nevoie să stai peste noapte, în funcţie de distanţa zborului şi durata întârzierii; dacă zborul tău ajunge la destinaţie cu mai mult de trei ore întârziere, poţi de asemenea beneficia de despăgubiri între 250 şi 600 de euro;

• din momentul în care ţi-ai rezervat vacanţa, agenţia de turism nu poate face schimbări majore, cum ar fi schimbarea hotelului sau a datelor călătoriei, în afară de cazul în care accepţi aceste schimbări, în scris; în alte situaţii, eşti îndreptăţit la rambursarea imediată a costului integral, fără penalităţi.

Citeşte şi Probleme în timpul călătoriei cu avionul? O aplicaţie mobilă te învaţă ce drepturi ai

“Transportul aerian a devenit un mijloc frecvent utilizat pentru a ajunge la destinaţia noastră. Acest lucru este demonstrat şi de numărul în creştere al reclamaţiilor din acest sector. Majoritatea plângerilor înregistrate de ECC România în 2012 (69%), s-au referit la lipsa asistenţei sau refuzul de a acorda despăgubiri în cazul zborurilor întârziate sau anulate, sau al bagajelor pierdute sau deteriorate. Considerăm că această acţiune de informare este necesară, iar noi suntem aici pentru a le oferi pasagerilor informaţii despre drepturile lor şi despre organizaţiile care le pot oferi sprijin atunci când aceste drepturi le sunt încălcate”, a declarat Irina Chiriţoiu, director al Centrului European al Consumatorilor din România.

La acţiunea de informare participă experţi din cadrul Centrului European al Consumatorilor din România, şi al asociaţiilor neguvernamentale pentru consumatori – Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, şi Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România. Această acţiune de informare face parte din campania Uniunii Europene – “E dreptul tău! Acţionează!”.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă