21 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăInvestigații România LiberăUn sfert din aeroporturi ia 90% din piaţa zborurilor

Un sfert din aeroporturi ia 90% din piaţa zborurilor

Traficul aerian din România este concentrat în proporţie de 90% numai pe patru aeroporturi, deşi ţara dispune, în prezent, de 16 aeroporturi, a declarat vineri Aurelia Fulger, director general al Reliance Travel & Consulting SRL şi fost director de marketing al Tarom, care a participat la Forumul ‘Romania’s Airports Infrastructure’.
Evenimentul a reunit oficiali din industria aviaţiei, reprezentanţi ai mediului de business din domeniu a fost organizat de Medien Conferences, divizia de evenimente business a grupului Medien Holding, care editează şi cotidianul România Liberă.

 

Cine a strâns grosul traficului?

Cele patru aeroporturi sunt Bucureşti Otopeni, Bucureşti Băneasa, Timişoara şi Cluj, restul de 12 aeroporturi cumulând doar 10 la sută din traficul total de pasageri. ‘O concentrare masivă a traficului aerian se înregistrează în jurul Capitalei şi în Vestul ţării. În celelalte zone din ţară, infrastructura aeroportuală existentă nu permite operarea de către aeronave de capacitate mare. De aceea, consider că este foarte important să se acţioneze în direcţia modernizării unor aeroporturi cum ar fi cel din Iaşi sau din Târgul Mureş, pentru a facilita pătrunderea unor companii care operează cu avioane de dimenisiuni mai mari’, a declarat Aurelia Fulger.
Aceasta a menţionat, totodată, că în România activează 38 de companii aeriene, cele mai multe operând de pe aeroporturile Otopeni, Băneasa, Timişoara şi Cluj Napoca.

Turismul bulgăresc a tras aviaţia în sus

Majoritatea zborurilor efectuate sunt reprezentate de cursele de linie, România înregistrând un număr redus de curse charter.
‘În Bulgaria, de exemplu, numărul curselor Charter este foarte ridicat, în special datorită dezvoltării accentuate a turismului pe litoral. În ţara vecină, aeronavele aterizează în principal pe aeroporturile din Varna şi Burgas, unde traficul aerian a înregistrat o creştere puternică în ultimii ani. Spre deosebire, pe aeroportul din Constanţa traficul s-a diminuat în ultima perioadă’, a mai spus Aurelia Fulger.

Cursele interne, foarte scumpe

În ceea ce priveşte preţul biletelor, participanţii la Forum au precizat că acesta este încă foarte mare, mai ales în ceea ce priveşte cursele interne. Spre exemplu, un bilet spre Cluj Napoca poate ajunge şi la 200 de euro, în timp ce unul pentru Madrid sau Roma, operat de companiile low cost poate fi de numai 50 de euro. O soluţie pentru scăderea preţurilor ar fi creşterea numărului de companii care operează pe aeroporturile din România.

Avem multe aeroporturi?

Ca număr de aeroporturi, România se situează peste Polonia, unde există doar 12 aeroporturi, cu toate că suprafaţa acestui stat este cu 37% mai mare decât cea a României.
Practic, în România a fost amenajat un aeroport pentru fiecare 15.000 de km pătraţi, în timp ce în Republica Moldova, Polonia şi Ungaria suprafaţa din teritoriul naţional ce revine unui aeroport este mult mai mare. O densitate mai mare raportată la teritoriul naţional o au doar Austria, Cehia, Slovacia şi Germania, ţări care însă, cu excepţia Slovaciei, au o medie mult mai mare a traficului aerian raportat la numărul aeroporturilor.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă