21 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăInvestigații România LiberăUdrea laudă noul brand turistic al ţării în faţa ambasadorilor români

Udrea laudă noul brand turistic al ţării în faţa ambasadorilor români

Ministrul dezvoltării regionale şi al turismului, Elena Udrea, prezentă miercuri la reuniunea anuală a diplomaţiei române, a lăudat noul brand turistic al României, în ciuda acuzaţiilor de plagiat ce au însoţit lansarea acestuia, spunând că este „profesionist făcut” şi are „o bază ştiinţifică”, potrivit NewsIn.

Brandul turistic al României a fost lansat la sfârşitul lunii iulie, la Shanghai, cu ocazia zilei României în cadrul Expoziţiei Mondiale. Deşi ministerul a ţinut să păstreze secretul în legătură cu noul brand al României, în ajunul lansării s-au scurs informaţii în presă şi s-a aflat care va fi sloganul sub care va fi promovat brandul de ţară: „Explore the Carpathian garden”. După ce mai mulţi specialişti au criticat acest slogan, spunând că este neinspirat, imediat după lansarea oficială a brandului de ţară la Shanghai au apărut acuzaţii că logo-ul ce însoţeşte brandul – o frunză stilizată – este copiat de pe internet, de pe un site special de unde se putea achiziţiona cu 200 de euro. Elena Udrea a declarat atunci, în legătură cu zvonurile apărute privind plagiatul logo-ului, că întreg conceptul a fost cumpărat cu toate drepturile de autor (pentru care s-au plătit 850.000 de euro) şi că situaţia este legală.

Noul brand de ţară a fost conceput şi va fi promovat cu finanţare din fonduri europene, potrivit Ministerului Turismului. Suma alocată până la finalul anului 2013 se ridică la 75 milioane de euro.

Ulterior, în urma scandalului mediatic, a fost convocat Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României, care a decis că frunza care reprezintă logo-ul din brandul turistic va fi păstrată până când Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) şi OHIM (instituţia omoloagă la nivel european) vor da un verdict privind originalitatea sa. Până atunci, firma care a realizat conceptul, asocierea internaţională THR/TNS, nu va primi banii.

Udrea le-a mai spus ambasadorilor că şi în anii precedenţi au existat proiecte de promovare, dar acestea „au fost generaliste şi nu au pornit de la o bază ştiinţifică”, aşa cum se întâmplă de data aceasta în cadrul brandului de ţară.

„Suntem realişti şi ştim foarte bine că recent lansatul brand, care deja a avut parte de o atenţie extraordinară din partea presei, nu reprezintă decât un prim pas pe calea valorificării adecvate a tuturor avantajelor competitive de care ţara noastră se bucură în domeniul turismului”, a spus Elena Udrea.

Pe de altă parte, ea a recunoscut că principalul neajuns în domeniul turismului şi a promovării ţării este lipsa de investiţii şi de infrastructură. „Nu este pentru nimeni un secret că şi în domeniul turismului nevoia de investiţii este una reală şi pot spune una foarte mare”, a declarat Udrea.

„O altă problemă care ne preocupă şi care ţine de competenţele MDRT este infrastructura noastră deficitară. Trebuie s-o recunoaştem, de multe ori această infrastructură este o problemă pentru dezvoltarea economică, pentru dezvoltarea turismului în special. Subiectul acesta nu numai că l-am constatat personal, dar mi-a fost reiterat ori de câte ori am avut discuţii cu cei care ar fi dorit să investească în România, dar şi cu înalţi oficiali străini, încercând să-i convingem pe aceştia să-şi direcţioneze potenţialii investitori către ţara noastră”, a mărturisit ministrul turismului şi dezvoltării regionale.

Udrea a vorbit şi despre Strategia Dunării, care, din punct de vedere economic şi al dezvoltării infrastructurii, „va crea şi în România noi oportunităţi pentru mediul de afaceri”.Interesul pentru Strategia UE pentru Regiunea Dunării, implementarea ei, duce la creşterea competitivităţii economice în regiunea riverană Dunării, a arătat ministrul.

Ministrul a mai anunţat că s-a adresat deja MAE şi a propus încheierea unui protocol de colaborare între cele două ministere, care să vizeze o cooperare directă atât la nivelul Centralei Ministerului de Externe, cât mai ales la nivelul misiunilor diplomatice ale României din străinătate. „Suntem interesaţi ca misiunile noastre diplomatice din străinătate să sprijine prin birourile noastre turistice şi cred că importanţa pe care o acord acestei colaborări găseşte un răspuns adecvat la nivelul MAE”, le-a spus ambasadorilor români ministrul turismului şi dezvoltării regionale.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă