Cererea foarte mare pentru turismul de shopping a dus la dublarea volumului de astfel de sejururi in portofoliul agentiilor de turism. Reprezentantii agentiilor de turism sustin ca 10% din turistii care merg in vacanta in afara tarii in sezonul rece opteaza pentru sejururi de shopping. Agentia de turism Interra Travel, cu afaceri de 9 milioane de euro anul trecut, estimeaza ca va vinde in acest an 2.000 de pachete de vacanta pentru shopping, al caror pret variaza intre 250 si 450 de euro. Anul trecut, agentia a vandut peste 1.000 de astfel de pachete, care includ transportul cu autocarul, 3-4 nopti cazare la hotel de trei sau patru stele si turul oraselor. "Am imbunatatit pachetele fata de anul trecut pe baza cererii foarte mari din partea clientilor.
Anul trecut am organizat patru plecari pe luna, anul acesta estimam o dublare a vanzarilor", ne-a declarat Alexandru Danciu, managerul agentiei Interra Travel. Potrivit acestuia, Viena poate fi locul unde pot fi gasite chilipiruri, insa numai pentru cei care stiu ce magazine sa aleaga. "Cel mai ieftin pachet este cel pentru Viena si porneste de la 250 de euro pentru patru nopti, cazare la hotel de trei sau patru stele, transport cu autocarul, turul orasului fiind inclus in pret cu vizitarea celor mai importante obiective turistice si transferul la centrele comerciale. Viena a fost de altfel cea mai ceruta destinatie pentru shopping si in 2007", explica managerul Interra. Pe piata romaneasca sunt doar cateva agentii de turism care ofera pachete turistice pentru shopping. Statisticile arata ca deocamdata turismul de shopping are o pondere scazuta in cifra de afaceri a agentiilor, de 1,5%, insa tendinta este de crestere.
Agentiile se asteapta ca cererea pentru turismul de shopping sa fie foarte mare pentru Milano, Paris, Dubai si Istanbul, insa Viena ramane in continuare cap de afis. "Cu siguranta insa ca romanii nu merg acolo doar pentru cumparaturi si vor combina astfel vacanta cu vizitarea orasului si a celor mai importante obiective turistice. Anul acesta completam serviciile si cu turul pietelor de Craciun, cu circuite de pana la opt zile in Budapesta-Viena-Salzburg-München si Rothenburg, orasul Craciunului", mai spune Danciu.
"Pentru sezonul rece, plecarile sunt impartite in trei perioade, respectiv 10% turism de shopping, 20% pachetele pentru Craciun si restul, plecarile strict de Revelion", spune si Traian Badulescu, reprezentantul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), mentionand ca anul trecut aproximativ 35.000 de romani au plecat in vacanta in afara tarii in sezonul de iarna prin intermediul agentiilor de turism. Pentru acest an estimarile ANAT indica o crestere de 30% a numarului de romani care vor pleca in afara tarii in sezonul de iarna.