Agricultorii nu vor mai fi nevoiţi să meargă în alte localităţi, de pildă în oraşe, pentru a-şi plăti taxele la stat. Ei vor putea să se achite de aceste impozite şi la Primăria din localitatea de domiciliu, în cadrul unui departament de specialitate, care va ţine astfel locului ghişeului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), se arată într-un proiect al unei ordonanţe de Guvern, anunţă Mediafax.
„Această posibilitate vizează situaţia în care în localitate nu există o unitate teritorială a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi are ca scop diminuarea cheltuielilor de conformare pe care trebuie să le suporte contribuabilul pentru a-şi îndeplini obligaţiile de plată. Se evită astfel deplasarea contribuabililor în cauză pe distanţe foarte mari până la unităţile administraţiilor finanţelor publice la care sunt înregistraţi ca plătitori de impozit şi contribuţii aferente veniturilor din activităţi agricole”, scrie în nota de fundamentare a proiectului ordonanţei.
Sumele încasate de la contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi agricole vor fi depuse de către departamentul de specialitate din cadrul primăriilor, în cel mult două zile lucrătoare, în conturi separate pentru bugetul de stat, respectiv cel de asigurări sociale.
„Procedura de încasare şi de virare la bugetul de stat şi bugetele asigurărilor sociale a sumelor încasate, precum şi modul de colaborare şi de realizare a schimbului de informaţii între organele fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi organele fiscale din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale se aprobă prin ordin comun al ministrului Finanţelor Publice şi al ministrului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice”, mai prevede proiectul de ordonanţă. Codul de procedură fiscală stabileşte că administrarea impozitelor şi taxelor datorate bugetului de stat este de competenţa ANAF. Această regulă se aplică şi în ceea ce priveşte administrarea impozitului şi contribuţiile aferente veniturilor din activităţi agricole.